۲۰۲۱۰۸۱۰_۱۰۵۸۰۵
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به تغییر سیاست های حمل و نقل طی ۵۰ سال اخیر در دنیا گفت: امروزه به دنبال یک پارچگی زمین است.

وی با اشاره چشم انداز و اهداف معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ارتقای کیفیت حمل و نقل پاک، روان و در دسترس همه را دنبال کردیم. آلودگی هوا، ترافیک و عبور و مرور سه مسئله کلیدی در حوزه حمل و نقل مطرح بوده که ما به آن ایمنی را اضافه کردیم.

مناف هاشمی با بیان اینکه مشکلات حوزه حمل و نقل تهران ۸ محور تقسیم بندی شده است، گفت: افزایش قابل توجه هزینه های حمل و نقل، پایین بودن سیستم های حمل و نقل شخصی و عدم مطلوبیت حمل و نقل عمومی در تهران، عدم یکپارچگی حمل و نقل عمومی، بی انضباطی تردد موتورسواران، فقدان نظام آماری در حوزه حمل و نقل از حمله این محورها است.

وی گفت: توسعه سیستم حمل و نقل هوشمند و تامین منابع مالی دو حوزه ای است که در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مطرح است.

این معاون شهردار خاطرنشان کرد: سال ۹۶ بودجه حوزه حمل و نقل و ترافیک ۴ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان بود و در سال ۹۷ و ۹۸ رشد نداشته و در سال ۹۹، ۵۸ در صد رشد داشت و در سال ۱۴۰۰، این بودجه به ۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

سید مناف هاشمی اذعان کرد: در سال ۹۹ در مقایسه با سه سال گذشته آن توانستیم ۶۴۸ میلیارد توانستیم از دولت بودجه اخذ کنیم؛ این ریل گذاری خوبی که صورت گرفته بیانگر این است که در سال ۱۴۰۰ می توانیم بودجه خوبی از دولت بگیریم.

وی ادامه داد: تامین اجتماعی پول شهرداری تهران را نمی دهد و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان شهرداری تهران از تامین اجتماعی طلب دارد.

معاون شهردار گفت: امسال بازسازی ۱۰ هزار تاکسی و هزار دستگاه اتوبوس را در دستور کار خود قرار داده ایم. تا کنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را به تعمیرگاه ها معرفی کرده ایم.

وی گفت: جامعیت دوربین های تهران حدود ۵۰ درصد است  که حدود ۲ هزار میلیار تومان بودجه لازم دارد که ۳ هزار دوربین به دوربین های تهران اضافه شود.

انتهای پیام /
کد خبر: ۹۷۷۰
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha