۵۷۳۱۸۰۸۰





به گزارش تهران پرس، رضا نفیسی  درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون فعالان حوزه‌های مختلف حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی اظهار کرد: در این زمینه نشستی را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار کردیم و به تفاهمی درباره واکسیناسیون بخش حمل‌ونقل درون شهری و برون شهری رسیدیم.  در این زمینه دسته‌بندی‌هایی نیز در چهار بخش زمینی، ریلی، هوایی و دریایی انجام شد که در بخش جاده‌ای، حوزه برون‌شهری و درون‌شهری با هم مشترک بودند. از سوی دیگر همه راننده‌ها، متصدیان و پرسنل حمل‌ونقل و بخش‌های عملیاتی مشخص شد و دستورالعمل‌های بخش‌های مختلف را جداگانه تعریف کردیم که واکسیناسیون آن‌ها با کدام اولویت و چه روشی انجام شود.


 



وی افزود: نهایتا قرار شد اطلاعات لازم افراد را در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار دهیم تا در سایت خودش قرار دهد و بر اساس آنچه هر یک از بخش‌ها و اولویتی که سازمان و بخش مربوطه اعلام می‌کند، واکسیناسیون انجام شود. از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز محدودیت‌هایی دارد و بر اساس حجم واکسیناسیون و گروه‌های هدفی که برنامه‌ریزی کرده، اعلام می‌کند که چند نفر را می‌تواند واکسینه کند.



 



رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر فایل مربوط به بخش‌های مختلف حمل و نقل را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم تا در سیستم وارد شود تا اگر کسی می‌خواهد ثبت نام کند، اجازه ثبت نام داشته باشد.



 



نفیسی گفت: از آنجایی که در استان‌های مختلف به دلیل اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی متفاوت هستند، نمایندگانی از بخش‌های مختلف معرفی کردیم تا همه کارها در ستاد مرکزی وزارت راه جمع نشود و هماهنگی‌ها راحت‌تر در استان‌ها انجام شود. در این راستا نمایندگانی از سازمان راهداری و رییس حوزه ترافیک وزارت کشور در استان‌ها معرفی کردیم تا با هماهنگی رییس دانشگاه‌های علوم پزشکی واکسیناسیون حوزه‌های حمل و نقل درون‌شهری و برون شهری انجام شود.



 



وی  با اشاره به اینکه البته برخی از فعالان حوزه حمل‌ونقل بر اساس اولویت‌های ابتدایی وزارت بهداشت (بر اساس سن و بیماری‌های زمینه‌ای) واکسینه شدند و به صورت خود به خود از این لیست حذف خواهند شد، اضافه کرد: همچنین تفاهم دیگری که در این جلسات شد این بود که برای جلوگیری از تجمع در مراکز واکسیناسیون، این کار با امکاناتی که در محل‌های تجمع راننده‌ها و فعالان حمل و نقل در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهیم انجام شود. به عنوان مثال واکسیناسیون در بنادر، فرودگاه‌ها و پایانه‌های ریلی و جاده‌ای انجام خواهد شد. البته در برخی از استان‌ها واکسیناسیون شروع شده است و امیدواریم هر چه سریعتر در کشور نیز سرعت بگیرد.



 



رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی درباره تعداد لیستی که برای وزارت بهداشت ارسال شده است، گفت: تعداد دقیقی از این افراد نداریم اما به عنوان مثال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای حدود یک میلیون نفر فعال به عنوان راننده و پرسنل شرکت‌های حمل‌ونقل شناسایی و اسامی آن‌ها به وزارت بهداشت ارسال شده است.



 



نفیسی با بیان اینکه امیدواریم هر چه سریعتر واکسیناسیون بخش‌های مختلف حمل‌ونقل با قوت بیشتری آغاز شود، اظهار کرد: اگر  در این میان اسم کسی در سامانه وزارت بهداشت به ثبت نرسیده می‌تواند از طریق اصناف خود پیگیری کند تا بتوانیم آن‌ را نیز به لیست اضافه کنیم البته هنوز اسامی فعالان حوزه های حمل و نقل به صورت کامل در سامانه وزارت بهداشت ثبت نشده اما به تدریج این کار در حال انجام است.



 

منبع: ایسنا



انتهای پیام/الف


کد خبر: ۹۷۱۵
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha