IMG_20210805_184855_711
به گزارش خبرنگار تهران پرس، جلسه با قرائت قرآن کریم توسط جناب آقای کرمی رئیس حراست بخشداری کن آغاز شد .در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان و اعضای منتخب در سالن جلسات بخشداری کن برگزار شد، بخشدار کن جناب آقای دکتر صابری اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سطح شهرستان تهران با تلاش هیات های نظارت و اجرائی و حضور موثر شهروندان برگزار شد و از همه عوامل که روزها و ماهها قبل از انتخابات در شرایط کرونایی برای این رویداد مهم زحمت کشیدند، قدردانی می کنم.

«دکتر صابری » همچنین از اعضای منتخب به خاطر احساس مسئولیت و نام نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش کن قدردانی کرد و گفت: با وجود اینکه عضویت در شورا زحمات زیادی دارد اما منتخبان با احساس مسئولیت و در راستای لبیک به دعوت مقام معظم رهبری مشارکت کردند.

وی اظهار کرد: امروز که مراسم تحلیف برگزار می شود، اعضای منتخب سوگند یاد می کنند که امانتدار رای مردم باشند و در راستای پیشرفت و تعالی امور گام بردارند و با پاکدستی نماینده شایسته ای برای موکلین خود در روستاها باشند.

بخشدار کن اظهار کرد: پست ها و مناصب زودگذر هستند و لازم است افراد همیشه در روز انتصاب به فکر تودیع خود باشند و مهم این است که در صف خدمتگزاران باشیم نه اینکه در کجای صف خدمت واقع شده ایم بنابراین باید در فعالیت های خود اخلاص و صداقت را سرلوحه قرار دهیم.

وی افزود: شوراهای برای روستاها و توسعه این مناطق می توانند بسیار مفید واقع شوند به شرطی که اهالی روستا و اعضای شورا با هم وحدت و همدلی داشته باشند و سعی نکنند که شورا را به محل نزاع و اختلاف تبدیل کنند و هیچکس نباید عامل تفرقه در روستا شود.

صابری همچنین اعضای شوراهای روستا در بخش کن را از ورود به مناقشات سیاسی برحذر داشت و تاکید کرد: که همه فکر و ذکر منتخبان باید بر روی توسعه و رفع امور روستاها متمرکز شود و از همه داشته ها نیز صیانت کنند.

وی گفت: صیانت از آب و خاک در همه روستاهای بخش کن بسیار مهم است و منتخبان شوراها باید در زمینه حفظ اکوسیستم، منابع آبی و دفع پسماندها و کشاورزی و باغداری برنامه ریزی کنند.

به گفته بخشدار ، در روستاهای بخش کن عارضه هایی از میان شوراها و کمیته انطباق روستایی وجود دارد که باید با مدیریت بخشدار این موارد بررسی و برای رفع آنها اقدام شود تا راهگشای توسعه و خلق ثروت در این مناطق باشد.

وی همچنین انتخاب دهیار را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: دهیاران رکن رکین هر روستا در مناسبات و تعامل با مسئولان شهرستان هستند و لازم است در راستای تعالی و رشد روستاها کار کنند و اینگونه نباشد که دهیاری شغل دوم و سوم آنها باشد.

وی همچنین سکونت در روستا و استفاده از افراد تحصیلکرده برای دهیاری ها را یک ضرورت عنوان کرد زیرا به گفته او، تجربه ثابت کرده که هر روستایی که دهیار فعال و ساکن در محل داشته است، امور با نحو شایسته تری پیش رفته است.

وی تاکید کرد: روستاهای بخش کن کانون تولید نیازمندی ها در زمینه تولید محصولات باغی ، دام و طیور و صنایع دستی هستند و باید به خوبی مدیریت شوند.

در بخش کن ۱۴روستا با جمعیتی افزون بر ۵هزار نفر نفر وجود دارد که از این تعداد همه روستا دارای دهیاری و شورا هستند.

 

خبرنگار:داوود میرزایی
کد خبر: ۹۶۹۷
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha