۲۰۲۰۰۸۱۰۸۷۷۰۹۸۳۷۳۷

به گزارش تهران پرس، سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس درباره نابسامانی بازار سیمان و فولاد، گفت: از آنجا که مشکلات موجود در بازار سیمان، فولاد و میلگرد موضوع جدیدی نیست، در برهه‌های مختلف با شرایطی روبه رو می‌شویم که تولیدکننده و مصرف‌کننده با معضل مواجه می‌شود و همه مدعی هستند که عده‌ای دلال و سوداگر بازار را به دست گرفته‌اند.

 


نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از مشکلات موجود در بازار سیمان و فولاد ناشی از قطعی برق است به همین دلیل در جلساتی که موضوع علت قطعی برق واحدهای تولیدی در مجلس بررسی شد، نمایندگان به توانیر انتقاد کرده و مطرح کردند چرا به محض کمبود، برق واحدهای تولیدی و صنعتی قطع می‌شود.


 


وی اضافه کرد: با قطعی برق واحدهای تولیدی و صنعتی، مواد موردنیاز مردم در بازار کاهش می‌یابد که این امر اثرات مختلفی مانند بیکاری دارد در واقع در نهایت، تاثیر قطعی برق واحدهای تولیدی به مردم باز می‌گردد.


 


این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند با قطع برق واحدهای تولیدی و صنعتی تولید سیمان و فولاد کاهش یافت اما باید به این نکته نیز توجه کرد که مادامیکه نظام عرضه و توزیع را سامانه‌ای نکنیم و اطلاعاتی مانند میزان تولید، خریداران، محل مصرف و... مشخص نشود، این مشکلات ادامه‌دار خواهد بود و هر روز یکی از کالاها مانند میلگرد، سیمان و لاستیک گران می‌شود.


 


عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و اقتصاد و امور دارایی سامانه‌ها را جدی بگیرند، تصریح کرد: همه مبادلات باید در سامانه ثبت شود، زیرا با تحقق این امر ردیابی کالاهای تولیدی به راحتی انجام شده و سوداگری منتفی می‌شود.


 


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: از آنجا که سامانه‌هایی مانند سامانه جامع تجارت جدی گرفته نمی‌شود، متخلفان به درستی قابل شناسایی نیستند؛ دلالان و سوداگران از خلا وجود این سامانه‌ها استفاده می‌کنند.


 

 


منبع: خانه ملت

انتهای پیام/الف

کد خبر: ۹۶۴۴
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha