۳۷۳۵۴۶۹


به گزارش تهران پرس، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در واکنش به انتشار گفتگوی منتشر نشده رهبر معظم انقلاب با مرحوم هاشمی رفسنجانی در خصوص دلایل عدم مذاکره با آمریکا و تحلیل جریان‌های ضدانقلاب مبنی بر اینکه رهبری ایران به دنبال پایان مذاکرات مربوط به برجام است،گفت: تئوری مذاکره با غرب و آمریکا در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و حتی بخشی از دولت احمدی‌نژاد تعقیب شد اما با شکست مواجه شد.


 



وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها و حتی پیش از آغاز دولت روحانی بر عدم اعتماد به غرب تاکید فرمودند، افزود: در این هشت سال هم مذاکرات با غرب در عمل نتیجه‌ای نداشت و جریان نزدیک به دولت و روحانی نباید امروز به دنبال فرار از پاسخگویی باشند و مشکلات را به گردن دیگران بیاندازند.



 



نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس تصریح کرد: جریان‌هایی که علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات را به گردن دیگران می‌اندازند، عجز و ناتوانی خود را نشان می‌دهند و این کارشان حاکی از آن است که حتی از تفکر خودشان هم نه در عمل و نه در گفتگو نمی‌توانند دفاع کنند.



 



پژمانفر تاکید کرد: چندین دهه است که مذاکره با غرب در کشورمان دنبال شده اما تجربه‌ای تلخ بوده است و همیشه از غربی‌ها ضربه خوردیم و آنان حقوقمان را تضییع کردند.



 



وی متذکر شد: کودتای ۲۸ مرداد، کاپیتولاسیون، تحریم، فشار حداکثری و بسیاری دیگر از اقداماتی که غربی‌ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان انجام دادند، نشان‌دهنده آن است که آنان قابل اعتماد نیستند.



 



نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس تصریح کرد: برخی از جریان‌ها و افراد با اینکه می‌دانند ارتباط با آمریکا هیچ حسنی برای ما نداشته است، اما فرافکنی می‌کنند و مباحث خلاف واقع را مطرح می‌کنند.



 



پژمانفر تاکید کرد: مسئله بن بست در مذاکرات با آمریکا، مسیری است که انتها ندارد اما با وجود این، برخی از افراد و جریان‌های داخلی تلاش کردند راهی را برای آن باز بگذارند که به جایی نرسید و این مسیر همیشه بن بست است و به جایی هم نخواهد رسید.



 

 

منبع: مهر

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۹۶۳۰
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha