۶۱۶۰۴۱۲۲
سید روح الله سجادی فر مسئول کمیته خادمین شهدا استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی تهران پرس در خصوص فعالیت های انجام گرفته در زمینه وضعیت کرونایی استان گفت: با توجه به شرایط استان سیستان و بلوچستان و افزایش تلفات نیروی انسانی حاصل از کووید ۱۹ دلتای هندی در هفته های اخیر به صورت آتش به اختیار توسط جمعی از بچه های جهادی وانقلابی بصورت یکپارچه ستاد مردمی مبارزه با کرونا ویروس تحت عنوان قرارگاه امام حسین علیه السلام در محل موسسه فرهنگی هنری سرلشکر حاج قاسم میرحسینی از تاریخ پنجم تیرماه تشکیل شد.

 

مسئول کمیته خادمین شهدا استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همان ابتدای کار کارگروه های مختلف شکل گرفت که هر کارگروه، ماموریت خاص خود را باید دنبال میکرد البته با رنگ و لعاب کاملا مردمی، منتها پشتیبانی های مجموعه های دیگر هم پای کار آمد و هر کسی از بچه های بسیجی می توانست، ظرفیت های جدیدی برای از بین بردن این ویروس یا کم کردن تلفات انسانی از ماشین و خودروی شخصی گرفته تا کمک های مالی، خانوادگی و بومی خود را پای کار آوردند.

 

سجادی فر افزود: هماهنگی ها لازم از تهران در وزارت بهداشت تا دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و دعوت از مجموعه ها و ظرفیت های موجود مانند سپاه استان، قرارگاه قدس ، بسیج سازندگی، بسیج اقشار ، ستاد اجرایی فرمان امام ، بنیاد مستضعفان، خیرین در استان و خارج از استان و دیگر مجموعه های مختلفی که میتوانستند پشتیبانی کنند نیز در حین عملیات انجام شد که به فضل الهی اتفاقات بسیار خوبی شکل گرفت و جلسات موثری برگزار شد و در مدت زمان اندکی وارد عملیات شدیم.

 

وی اعلام کرد: از زمانی که کار ثبت نام ها شروع شد، عزیزان داوطلب بصورت افتخاری به ما ملحق شدند و هر بار دوره ی توجیهی توسط مسئول کمیته ی استانی، شهرستانی، پزشک، روانشناس و همچنین طبیب طب اسلامی انجام میشود. ما در این کارگروه ابتدا فراخوان نیروهای خادمین شهدا و مردمی را در فضای رسانه ای و سطح شهرستان انجام دادیم و کارگروه ها شکل گرفت که از جمله می توان به کارگروه پشتیبانی؛ کارگروه تهیه سوپ مقوی و توزیع سبد غذایی ویژه خانواده های کرونایی؛ کارگروه شناسایی خصوصا درحاشیه شهر زاهدان، زابل و ایرانشهر؛ کارگروه تبلیغات و نهیب در سطح شهر بوسیله خودرو و مینی بوس های شخصی برای رعایت پروتکل های بهداشتی؛ کارگروه درمان بالینی و مشاوره متشکل از تعدادی طلبه و کادر درمان جهادی و پزشکی و طب اسلامی که در منازل افراد کرونایی شناسایی شده حضور پیدا می کنند؛ کارگروه واکسیناسیون و همکاری با شبکه بهداشت؛ کارگروه غسالخانه که تعدادی بصورت داوطلبانه در تغسیل اموات کرونایی به این پروسه کمک می کنند.

 

سجادی فر تاکید کرد: کارگروه خادمین شهدا تحت عنوان کادر درمان جهادی که وظیفه ی حضور در چند بیمارستان مرکز استان و شمال استان هم به صورت مستقل را بر عهده دارند و هم اکنون نیز کنار کادر درمان مشغول کمک کردن به بیماران کرونایی در بخش های بحران هستند، از روحیه دادن به مریض تا جابجایی مریض ها و غذا دادن و صحبت کردن و کمک به پرسنل بیمارستان در زمان های لازم که به فضل الهی موثر واقع شده است.

 

مسئول کمیته خادمین شهدا استان سیستان و بلوچستان گفت: کارگروه تیم رسانه که سعی در بازتاب و انتشار واقعیت های وضعیت کرونای استان و ماموریت نشان دادن گوشه ای از فعالیت این ستاد مردمی را بر عهده دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: در کارگروه خادمین شهدا و نیروهای مردمی، برادر و خواهر کادر جهادی به مدت سه هفته  اعزام به بیمارستان ها به صورت کاملا جدی در دستور کار قرار دارد و با هماهنگی قبلی و جلسه توجیهی با روسای بیمارستان ها و سوپروایزرها کار شیفت بندی انجام شده است که در بیمارستان امام علی از شیفت صبح، عصر و شب؛ بیمارستان های نبی اکرم و بوعلی شیفت عصر و بیمارستان خاتم با کمک تیم مشاوره طلاب جهادی از قم شیفت صبح و عصر شروع به همکاری و فعالیت کرده ایم.

 

مسئول کمیته خادمین شهدا استان سیستان و بلوچستان در مورد طیف نیروهای خادمین اظهار داشت: ۴۰۰ نفر از خادمین شهدا در عملیات مقابله با کرونای دلتا بصورت ویژه فعالیت می کنند و این نیروهای جهادی که به ما ملحق شدند از شمال استان تا ایرانشهر و دلگان، استان کرمان، قم، تهران و مرکز استان حضور بسیار فعال و جانانه مانند دوران دفاع مقدس دارند. خادمین، ایثار و شجاعت شهدای والامقام را برای ما تداعی کردند چرا که هر کسی جرات ورود در بیمارستان آن هم در بخش های بحرانی و آلوده را ندارد که در کنار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دلتای هندی قرار بگیرد و این با شجاعت و شهامت این بچه ها در خط مقدم جبهه سلامت محقق شد.

 

سجادی فر یاد آور شد: در حین عملیات در بخش های بستری کرونا در بیمارستان ها، با خانواده هایی مواجه می شویم که هزینه تهیه خوراکی و میوه تازه جهت تقویت بنیه جسمی خود را ندارند، حتی هزینه ترخیص خودشان را نیز ندارند. عزیزانی نیز که در منازل خود بستری هستند، نیاز به حمایت مالی و دارویی و خصوصا نیاز شدید به دستگاه اکسیژن ساز دارند که حتی دلیل تلفات نیروی انسانی خصوصا در منازل را میتوان کمبود اکسیژن و یا ضعف جسمانی ناشی از فقر و درآمد بشدت پایین دانست. لذا خیرین محترم ما را در این زمینه مساعدت بیشتر کنند که بتوانیم در این سنگر، مرهمی بر دردهای این عزیزان باشیم.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۶۲۱
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha