۲۰۲۰۰۵۱۰۷۵۷۴۵۱۵۰۳۶
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران پرس با بیان اینکه دولت باید در حوزه مسکن اقدامات جهادی انجام دهد، اظهار داشت: متاسفانه نخستین وزیر راه و شهرسازی دولت حسن روحانی اعتقادی به ساخت مسکن در کشور نداشت و حتی باعث تعطیلی پروژه مسکن مهر شد و در نهایت بعد از چندین سال تصدی گری در وزارت راه و شهرسازی، در پایان اعلام کرد که یکی از افتخاراتش، توقف مسکن مهر بوده است و این وزیر در طول این چند سال، ضربه های شدیدی به حوزه مسکن وارد کرد و باعث شد که امروز با افزایش تقاضا و کاهش عرضه مسکن مواجه باشیم.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی طرح های زیادی را برای بهبود شرایط حاکم بر بازار مسکن داشته است که می توان به اخذ مالیات بر خانه های خالی، جهش تولید مسکن و ... داشته است اما این طرح ها نیازمند اجرای دولت دارد و در دولت حسن روحانی دیدیم که اقبال و انگیزه کافی برای اجرای این طرح ها وجود ندارد و امیدواریم که در دولت جدید، حوزه مسکن مورد توجه دولت قرار بگیرد و بتوان با ساخت سالانه یک میلیون مسکن، نیاز مردم در حوزه مسکن را ساماندهی کرد.

عرضه ۵۰۰ هزار مسکن در کشور به شرط اجرای دقیق طرح اخذ مالیات بر خانه های خالی

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل اصلی عدم اجرای قوانین حوزه راه و مسکن، افزود: عدم نظارت درست و سامانه محور بر اجرای قوانین یکی از مواردی است که موجب شده قانون‌ها به مرور  زمان به فراموشی سپرده شده و یا به دلیل کم کاری دولت‌ها و بهانه‌های متفاوت اجرایی نشود.

شاکری افزود: قانون  اخذ مالیات بر خانه های خالی باید به خوبی توسط دولت انجام شود چرا که اجرای دقیق این طرح می تواند منجر به عرضه ۵۰۰ هزار مسکن در بازار شود و یقینا عرضه این مقدار مسکن در کشور در این شرایط بحرانی می تواند حائز اهمیت باشد.

طرح های مجلس باعث کوتاه شدن دست دلالان از بازار مسکن می شود

وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید شاهد اجرای دقیق قانون اخذ مالیات بر خانه های خالی نبودیم و امیدوارم که در دولت جدید این طرح به خوبی اجرا شود تا در نهایت دست رانت خواران و دلالان از بازار مسکن کوتاه شود و بتوان عرضه مسکن در کشور را افزایش داد تا در نهایت شاهد ممانعت از افزایش قیمت مسکن باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: تا زمانی که دلالان در بازار مسکن حضور دارند و نگاه به بازار مسکن نگاهی سرمایه ای است، شاهد افزایش قیمت در حوزه مسکن و حتی اجاره خانه ها خواهیم  بود و یقینا اجرای دقیق طرح های مجلس می تواند علاوه بر کوتاه شدن دست دلالان، باعث افزایش تولید و عرضه مسکن در کشور شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۶۲۲
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha