photo_2021-07-27_22-00-11
به گزارش تهران پرس، علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به مطالعات طراحی خیابان کامل در خیابان های انقلاب و سهیل شمالی گفت: این معابر ضمن داشتن برخی از مؤلفه های ضروری برای اجرای طرح ، شرایط مناسبی نیز برای اجرای سایر شاخص های لازم برای تبدیل شدن به خیابان کامل را دارند.

او تصریح کرد: دسترسی به مترو با پیمایش حداکثر ۵۰۰ متر، قابلیت توسعه تجاری و مسکونی و توسعه حمل و نقل عمومی از جمله شرایط ضروری طرح خیابان کامل است ضمن اینکه با توجه به انسان محور بودن این طرح ضرورت دارد تا توسعه شهری بر مبنای نیازهای شهروندان و ایجاد دسترسی به مجموعه خدمات فرهنگی، شهری، تجاری، تفریحی برای هر محدوده تعیین شده در طرح صورت گیرد.

توکلی اجرای طرح خیابان کامل را گام مهمی در تحقق TOD دانست و افزود: توسعه پایدار محله محوری از دیگر اهداف مهم این طرح هستند ضمن اینکه خیابان کامل نقش چشمگیری نیز در افزایش امنیت شهروندان و عابرین پیاده، کاهش سوانح رانندگی ، دسترسی سریع و آسان به حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت و جذابیت معابر شهری خواهد داشت.

شهردار منطقه با اشاره به آغاز بخشی از اقدامات اجرایی طرح خیابان کامل گفت: ارائه آموزش های TOD به عوامل اجرایی این طرح و همچنین اجرای پیاده رو و مسیر ویژه دوچرخه در خیابان های انقلاب و سهیل شمالی از جمله فعالیت های مقدماتی صورت گرفته در این راستا هستند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۴۳۳
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha