۱۳۹۸۰۵۲۹۰۰۰۲۹۴_Test_PhotoN










به گزارش تهران پرس، جنبش النجباء عراق در واکنش به بیانیه پایانی دیدار سران عراق و آمریکا و تاکید بر پایان ماموریت رزمی آمریکا در عراق در پایان ۲۰۲۱ تاکید کرد که عراقی‌ها خواهان خروج کامل آمریکا از کشورشان هستند.


«نصر الشمری» بامداد سه‌شنبه معاون دبیر کل جنبش النجباء عراق در گفت‌وگو با المیادین گفت: ما به آمریکایی‌ها اعتمادی نداریم و با هیچ گونه حضور نیروهایشان در خاک عراق موافق نیستیم.



 


وی افزود: ما با حضور آمریکا مخالفیم و خواهان خروج کامل نظامیان آمریکایی هستیم.


این مقام جنبش النجباء،  موضع رسمی عراق درباره بی نیازی این کشور به نیروهای آمریکایی را خوب توصیف و تاکید کرد: کسانی که بر حضور آمریکا در عراق اصرار دارند  می‌خواهند با حمایت خارجی حد و اندازه خود را بزرگ جلوه دهند.


الشمری با بیان اینکه آسمان عراق در کنترل نظامیان آمریکایی است، گفت: جرایم آمریکا در عراق و به خصوص ترور فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از طریق نیروی هوایی آمریکا انجام شده است.



 


معاون دبیر کل جنبش النجباء همچنین گفت: این اسرائیل نیست که پایگاه‌های عراقی را هدف می‌گیرد بلکه در واقع اسرائیل با نظامیان آمریکایی تبادل نقش دارد.


«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق روز دوشنبه به وقت واشنگتن و در پایان دیدار خود در کاخ سفید، بیانیه مشترکی صادر کردند.


در این بیانیه آمده است: «واشنگتن و بغداد توافق کردند که تا انتهای سال جاری (۲۰۲۱) حضور نیروهای نظامی آمریکا در عراق پایان یابد.  آمریکا به حاکمیت و قوانین عراق احترام می‌گذارد».



 


سران آمریکا و عراق تصریح کردند: «دولت عراق بر تعهد خود برای محافظت از نیروهای ائتلاف بین‌المللی که مشغول مشاوره و آموزش [در این کشور هستند] تاکید کرد».


این بیانیه توضیح می‌دهد: «هیأت‌های دو طرف تصمیم گرفتند که روابط امنیتی به‌صورت کامل به نقش آموزشی، مستشاری، حمایتی و اطلاعاتی تبدیل شود و اینکه تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود»



 

 


منبع: فارس


انتهای پیام/الف


کد خبر: ۹۳۹۸
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha