محسن هاشمی
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس به گزارش؛ محسن هاشمی در سیصدو سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: واقعه غدیر تبلور پیوستگی امت وامامت، ولایت و ملت، هدایت و ابلاغ است که موجب وحدت و همصدایی مسلمین در برابر پیام وحی شد.

وی ادامه داد: غدیر نماد وحدت ویکصدایی مسلمانان در همراهی و تبعیت از پیام پیامبر (ص) است و نبایست با افراط و تندروی، غدیر را از نقطه وحدت به مبدای برای تفرقه مسلمانان تبدیل کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: معرفی امیرمومنان توسط رسول اکرم در غدیر، به‌عنوان رهبری برای همه اقشار و اقوام وملتهای اسلامی بود و بایست این سرچشمه زلال معرفت وعلم وهدایت، برای بهره بردن همه اقوام ومذاهب و گروههای اسلامی همچنان جریان یابد.

هاشمی با اشاره به وقایعی تلخ که طی هفته گذشته در استان خوزستان شاهد بودیم گفت: وقایعی که نمی توان آنها را محدود به خشکسالی وکمبود آب دانست، کام مردم خوزستان تلخ تر از آن است که با ارسال آب شیرین، شیرین شود.

وی افزود: مشکل امروز خوزستان، فقط خشک شدن کارون نیست بلکه محرومیت از توسعه متعادل، متوازن و پایداری است که بایست در دهه های گذشته، کاستی های بجا مانده از جنگ و مشکلات پیشین خوزستان را جبران می کرد اما رخ نداد.

هاشمی یادآور شد: توسعه متعادل، توزیع عادلانه مواهب توسعه بین همه اقشار جامعه بود اما در خوزستان شاهد حضور صنایع بزرگ نفت و فولاد و پتروشیمی وپالایش هستیم بدون آنکه منافع این توسعه به اندازه کافی به میزبان این صنایع برسد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: توسعه متوازن، پیشرفت در همه ابعاد جامعه یعنی بهبود سلامت، آموزش و رفاه سایر شاخص های جامعه نه صرفا رشد صنعتی و درخوزستان، بسیاری از شاخص های انسانی واجتماعی به صورت متوازن رشد نکرده است.

وی افزود: توسعه پایدار نیز به حفظ محیط زیست در کنار رشد صنعت توجه دارد و وضعیت امروز خوزستان نشانه های فراوانی از آسیبهای زیست محیطی ناشی از فعالیتهای صنعتی ،کشاورزی و اقتصادی دارد.

هاشمی با بیان اینکه مشکلات، محرومیت ونارضایتی امروز خوزستان، منحصر به این استان نیست ادامه داد: بسیاری از مناطق واستانهای دیگر کشور نیز از این محرومیت رنج می برند وچه بسا مشکلات بیشتری از خوزستان داشته باشند واگر به رفع بنیادین ریشه این مشکلات توجه نشود در آینده دیر یا زود، شاهد تکرار این نارضایتی ها خواهیم بود.

هاشمی ادامه داد: مشکل اصلی امروز کشور، متوقف شدن روند توسعه است که طی ۱۶ سال گذشته با وجود پیش بینی شدن رشد اقتصادی ۸ درصدی در چشم انداز ۲۰ ساله، رشد محقق شده کمتر از یک درصد بوده است واین میزان رشد پاسخگوی نیاز روزافزون جامعه نبوده است و به کوچکتر شدن سفره مردم، بیکاری، تورم وفقر انجامیده است.

رییس شوری اسلامی شهر تهران تاکید کرد: امروز زمان فرافکنی مشکلات، متهم کردن یکدیگر و تنزل سطح نگاه کارشناسی به مسائل جناحی گذشته است واگر بسرعت روند بهبود در کشور، پیشرفت ورشد اقتصادی،به توسعه متعادل، متوازن و پایدار ایران نیانجامد، شاهد گسترش این مشکلات خواهیم بود و امیداوریم دولت جدید بتواند روند توسعه کشور را با سرعت به مسیر پیش بینی شده در چشم انداز ۲۰ ساله برساند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۹۳۳۴
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha