۶۷۵۱۵۰۰_۵۳۹



 به گزارش تهران پرس، به نقل از شبکه المیادین، کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق همزمان با برگزاری دور چهارم مذاکرات واشنگتن-بغداد درباره خروج نظامیان خارجی از این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ نظامی خارجی نباید در خاک عراق باقی بماند.


 


کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق با تاکید بر ضرورت عقب نشینی همه نظامیان خارجی از خاک عراق در بیانیه خود آورده است: ما بر شروط مقاومت مبنی بر اجازه ندادن به حضور هر گونه نظامی خارجی در خاک عراق تاکید می‌کنیم.


 


در ادامه این بیانیه آمده است: دخالت نیرو‌های خارجی در پرونده امنیتی عراق به منظور جاسوسی در کار نهاد‌های امنیتی این کشور است.


 


کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق تاکید کردند: ماموریت نیروی هوایی آمریکا در عراق دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی و جاسوسی از مقاومت محسوب می‌شود و از این رو عقب نشینی نظامیان اشغالگر خارجی از عراق باید واقعی باشد و بطور کامل خاک این کشور را ترک کنند.


 


فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه‌ای درخصوص دیدار نخست وزیر این کشور و رئیس جمهور آمریکا گفت: امیدواریم نتایج گفتگو‌های راهبردی آمریکا و عراق به نفع دو کشور باشد.


 


او در ادامه افزود: ما احترام به حاکمیت عراق را لازم می‌دانیم؛ به گونه‌ای که ثبات داخلی آن را تضمین کرده و از درگیری‌های منطقه‌ای جلوگیری کند و ما به لطف تلاش‌های عراق و حمایت ائتلاف بین‌المللی توانستیم داعش را شکست دهیم.


 

منبع: باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/الف

کد خبر: ۹۳۰۱
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha