۳۰۴۴۷۱۱
به گزارش تهران پرس،  محمد حسن آصفری  در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس فرصت به نتیجه رساندن برجام را از دولت گرفت، اظهار داشت: مردم به این گفتمان رئیس‌جمهور عادت کردند و وی همواره سعی دارد که اشتباهات و تخلفات خود و دولتش را به گردن دیگران بیندازد.

 

وی متذکر شد: برای مثال، زمانی که با کمبود آب و قطعی برق مواجه می‌شویم، رئیس‌جمهور به جای عذرخواهی و رفع مشکلات، می‌گوید مصرف مردم زیاد است که این مسئله تنها دلیل قطعی آب و برق و کمبود آن نیست و ناکارآمدی مسئولان اجرایی هم نقش زیادی در این زمینه دارد.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در عرصه سیاست خارجی هم وضعیت همین است و روحانی مشکل عدم رفع تحریم‌ها را به گردن دیگران می‌اندازد، تصریح کرد: دولت روحانی تمام فرصت هشت ساله خود را صرف مذاکره با غربی‌ها کرد و به نتیجه نرسید.

 

آصفری ادامه داد: شش سال از انعقاد برجام گذشت و چک برگشتی برجام نقد نشد. سوال ما از رئیس‌جمهور و افرادی که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را مانع رفع تحریم‌ها می‌دانند، این است که چرا برجام، پیش از تصویب این قانون به نتیجه نرسید و تحریم‌ها لغو نشد؟

 

وی با بیان اینکه این ادعای روحانی کاملاً غیرواقعی است و صحت ندارد، اظهار داشت: اگر مصوبه مجلس درباره اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران نبود، مطمئناً مذاکرات از سرگرفته نمی‌شد.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این مصوبه مجلس باعث شد طرف غربی مجدداً پای میز مذاکره بیاید و حتی آنان حاضر شدند که بیش از هزار مورد از تحریم‌های ایران را بردارند اما مجلس نپذیرفت و تاکید ما این است که طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، باید همه تحریم‌ها برداشته شود.

 

آصفری تاکید کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مذاکرات بسیار مؤثر است اما روحانی از این جهت ناراحت است که نتوانسته چک برجام را در آخرین فرصت کاری دولتش نقد کند و سعی دارد که تقصیرات را به گردن دیگران بیاندازد.

 

 

منبع: مهر

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۹۲۳۶
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha