۱۴۳۷۱۱۲۹_۹۳۳
 

به گزارش تهران پرس، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح گزارش امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور از روز ۲۳ تیرماه تا ساعت ۷ صبح امروز؛ ۳۰ تیرماه گفت: ۵۷ شهرستان در ۱۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان در هفت روز گذشته درگیر سیل و آبگرفتگی بودند.

 

ولی‌پور افزود: در حوادث جوی روزهای گذشته علاوه بر امدادرسانی به ۳۳۵۰ سیل‌زده، ۷۲۴ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین با تلاش بی‌وقفه امدادگران، ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

 

رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در حوادث سیل و آب‌گرفتگی یک هفته گذشته در ۱۵ استان، هشت نفر (سیلاب هفت نفر، رعدوبرق یک نفر) جان خود را از دست‌داده‌اند، اظهار کرد: ۱۹۰ تیم عملیاتی شامل ۷۲۶ امدادگر هلال‌احمر در عملیات امدادرسانی در حوادث جوی و اقلیمی کشور، مشارکت داشتند.

 

ولی‌پور با اشاره به جزئیات اقلام توزیع‌شده در حوادث سیل و آب‌گرفتگی کشور گفت: در سیل اخیر، ۱۴۵ دستگاه چادر امدادی، ۱۹۵۸ تخته پتو، ۷۸۹ تخته موکت، ۳۲۰۴ کیلوگرم نایلون پوششی، ۵۳۱ بسته غذایی، ۵۰۲۸ قوطی کنسرو، ۷۹۶ کیلوگرم برنج، ۱۷۱ کیلوگرم روغن، ۱۲۶۰ کیلوگرم قند و شکر، ۷۵۰ بطری آب معدنی و ۴۰۹ کیلوگرم حبوبات و سایر اقلام زیستی میان متاثران از سیل و آب‌گرفتگی در ۱۵ استان کشور توزیع‌شده است.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۹۲۴۲
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha