ظریف منش گفت: غدیر فقط متعلق به گذشته نیست یک حقیقت جاری در بستر زندگی و گره گشای گره های ناگشوده در بستر مشکلات اجتماعی است و همه مشکلات را می تواند پاسخگو باشد.
۱۴۰۰۰۴۲۹۰۰۰۱۷۱_Test_PhotoN
به گزارش تهران پرس، «حسین ظریف منش» مدیر عامل بنیاد غدیر ضمن اعلام برنامه‌های دهه امامت و ولایت، عید قربان را امامت حضرت ابراهیم و غدیر را آغاز امامت امام علی (ع) عنوان کرد و گفت: طی این دهه علاوه بر تعظیم شعائر الهی و برگزاری جشن و سرور و اعلام شادی مسلمین برای امامت امیرالمومنین بنا به آموزه های دینی و توصیه های رهبری بحث تبیین فلسفه غدیر را برنامه ریزی کرده‌ایم.


ظریف منش گفت: غدیر فقط متعلق به گذشته نیست یک حقیقت جاری در بستر زندگی و گره گشای گره های ناگشوده در بستر مشکلات اجتماعی است و همه مشکلات را می تواند پاسخگو باشد.


وی افزود: غدیر بیان اراده الهی برای ادامه حکومت اسلامی و مسیر امامت و چهره ولایت است و در واقع خداوند طرح کلی خود به عنوان الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی توام با سعادت در قالب یک ملت و امت ارائه داده است.


مدیرعامل بنیاد غدیر، خاطرنشان کرد: برای این ایام سه نوع برنامه در نظر گرفته شده است، گرامیداشت، ترویج و تبلیغ و جشن و سرور و برنامه های معرفت افزا با تبیین فلسفه غدیر برای مردم از جمله برنامه های بنیاد برای این دهه است.


ظریف منش محور برنامه های این دهه را شامل آداب و مناسکی که برای این ایام پیش بینی شده، ترویج غدیر و فلسفه غدیر، بیان فضایل و آموزه های علوی ترویج نهج البلاغه در جامعه به عنوان برادر قران و ترویج زیارت جامعه کبیره و خطبه غدیریه که فلسفه سیاسی اسلام و امامت و ولایت و ابعاد و مولفه های آن را برای مردم روشن می کند، عنوان کرد.


مدیرعامل بنیاد غدیر ادامه داد: مجموعه برنامه هایی برای جشن و سرور و تبیین فلسفه انقلاب اسلامی، درس ها و پیام هایی که غدیر برای ملت ها و دولت ها و آحاد مردم جامعه اسلامی دارد و معرفی امیرالمومنین به عنوان نماد خداخواهی، صلابت، مردم دوستی ، شجاعت و خدمت به مردم و محرومین محور این برنامه هاست.


به گفته ظریف منش، غدیر پرچمی است که امروز هم می تواند مشکلات اقتصادی را رفع و فاصله مردم و مسولان را کم کند، دستگاه ها را به سمت سلامت پیش ببرد و الگویی را برای حکومتی مردمی معرفی می‌کند.


مدیرعامل بنیاد بن المللی غدیر حضور در گلزار شهدا و سرکشی از خانواده های شهدا و مدافعان حرم، برگزاری همایش های 'ولایت، محور وحدت امت اسلام' در استان ها با همکاری برادران اهل سنت به منظور تحکیم وحدت و اجرای برنامه ها با مشارکت همگان را از جمله اقدامات در نظر گرفته برای این دهه عنوان کرد.


ظریف منش برگزاری جشنواره بین المللی شعر غدیر در آذر و دی ماه امسال و اعلام فراخوان آن در دهه امامت، برنامه ریزی برای جشنواره بین المللی تقدیر از آثار برتر دانشجویی در حوزه امامت ولایت و غدیر را نیز دیگر پیش بینی ها برای این دهه برشمرد

وی ادامه داد : مراسم اختتامیه این جشنواره در اوایل سال آینده همراه با اهدای جوایز خواهد بود.


ظریف منش افزود: برگزاری همایش علامه شرف الدین و تجلیل از این عالم غدیر، همایش بانوان غدیر پژوه و تجلیل از آثار بانوان دانشمند و اهل قلم در زمینه امیرالمومنین که جمع آوری خواهد شد و اصل همایش چند ماه دیگر برگزار می شود، صدها کارگاه غدیرشناسی در استان ها جهت پاسخ به شبهات غدیر، سومین جشنواره تقدیر از آثار برگزیده فضای مجازی و دیجیتالی که در آذر و دی برگزار می شود و تمامی فعالان فضای مجازی و پژوهشگران این حوزه حضور خواهند داشت.


وی گفت: برپایی نمایشگاه های متعدد از جمله بازسازی واقعه غدیر در امامزاده صالح (ع) و اجرای حدود ۱۰ هزار پروژه در مناطق محروم سراسر کشور را خواهیم داشت که در زمینه های زیرساختی، عمرانی، تهیه بسته های حمایتی، جهیزیه، غسالخانه ، خانه عالم و مسکن محرومان و غیره خواهد بود.


ظریف منش گفت: انجام خدمات درمانی در مناطق محروم توسط بسیج پزشکان و تجلیل از سادات شهید کشور از جمله ۲۵۰۰ شهید سادات در تهران نیز از دیگر پیش بینی هاست .


ظریف منش افزود: طرحی تحت عنوان کاروان های شادی نیز برای این ایام پیش بینی شده که بر این اساس در تهران ۱۱۰ کاروان شادی روز عید غدیر از میدان امام حسین (ع) به سمت میدان های بزرگ تهران با اجرای مداحی، مدیحه سرایی و مسابقه و سخنرانی حرکت خواهند کرد.


وی افزود: بحث اطعام نیز برای دومین سال اجرا می شود که امسال اطعام دومیلیون نفر پیش بینی شده است، بیش از ۵ هزار سفیر غدیر برای اجرای برنامه ها عازم نقاط مختلف کشور هستند .


ظریف منش به ارائه پیشنهاد 'هرخانه یک غذا' به نیت شرکت همگانی در طرح اطعام و جلب مشارکت همه مردم اشاره کرد و افزود: سیاست اصلی دهه امامت مساعدت همه مردم به نوعی در این برنامه هاست.


وی برپایی ایستگاه های صلواتی از جمله یکهزار ایستگاه صلواتی در تهران، اقامه نماز عید سعید غدیر در مساجد و حسینیه ها و بقاع متبرکه، خطبه خوانی غدیر در بسیاری از مصلی استان ها، ادارات و برگزاری همایش تبیینی مباهله با همکاری حوزه علمیه قم و حوزه های علمیه سراسر کشور را از جمله برنامه های این دهه در سراسر کشور برشمرد.


ظریف منش گفت: راهپیمایی در قم و برخی از استان ها، تهیه صدها موشن گرافی اینفوگرافی که در فضای مجازی پخش خواهد شد، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری، مسابقات مختلف ورزشی با عنوان جام غدیر، فرهنگی در مساجد، توزیع سبد کالا و برگزاری جشن در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های پیش بینی شده است .


وی «لبیک یا رسول الله » را شعار دهه امامت و ولایت امسال عنوان کرد و افزود: بیش از ۶۰ نمایندگی خارجی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمادگی همکاری خود را برای اجرای برنامه ها در برخی کشورها از جمله نشست ها اعلم کرده اند و در جهت بین المللی کردن برنامه ها تعدادی کتاب، بروشور، بسته های فرهنگی و نیز گروه های موسیقایی و فرهنگی به همایش های خارج از کشور اعزام شده است .


به گفته ظریف منش مجمع اهل بیت نیز در ۷۰۰ مجمع یا مراکز تحت پوشش خود برای اجرای برنامه ها اعلام همکاری کرده اند .



 


انتهای پیام/الف



 
کد خبر: ۹۲۰۱
۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha