برنامه+عملیاتی+حوزه+ترافیک
به گزارش تهران پرس، در این نشست مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر تدوین یک برنامه عملیاتی در حوزه ترافیک با شناسایی دقیق نیازهای محلات تأکید کرد و گفت: این برنامه می تواند ملاکی برای اولویت بندی و دسته بندی نیازهای این حوزه جهت طرح و اجرا و پیگیری آن ها در ستاد حوزه ترافیک باشد. بر همین اساس ضرورت دارد نیازهای حوزه ترافیک در برنامه سال آینده بصورت محله ای تدوین و بشکل منطقه ای نهایی شود.

او همچنین ضمن تأکید بر انجام و اصلاح مناسب سازی مسیرهای عابرین پیاده، معلولین و سالمندان بویژه در ایستگاههای حمل و نقل عمومی و مترو، به پروژه احداث مسیرهای دوچرخه در این منطقه اشاره کرد و خواستار تسریع در تکمیل آن و انجام خط کشی های مورد نیاز شد.

از دیگر پروژه های ترافیکی مطرح شده توسط این مسئول ایجاد خیابان کامل در منطقه ۱۹بود که در این راستا خواستار پیگیری و اجرای دقیق این طرح در خیابان های انقلاب و سهیل تا پایان سال شد.

گلشنی درخصوص نصب چراغ و دوربین های سنجش متوسط سرعت در محور بزرگراهی آزادگان نیز قول مساعدت و پیگیری از مراجع مربوطه را داد.

او در ادامه با اشاره به اهمیت و حجم اقدامات ترافیکی در مناطق، بر اطلاع رسانی پروژه ها و فعالیت های صورت گرفته در این حوزه به منظور آگاه سازی شهروندان تأکید کرد.

در این جلسه علی توکلی شهردار منطقه نیز بر اهمیت بحث آموزش درخصوص انتقال مفاهیم و مقررات ترافیکی به شهروندان صحبت کرد و آن را عاملی مهم در کاهش تخلفات رانندگی و تصادفات ترافیکی دانست.

او با بیان اینکه در آستانه نوروز ۱۴۰۰ شاهد کمترین میزان ترافیک در مسیر بهشت زهرا(س) بوده ایم افزود: این موضوع نتیجه موفقیت آمیز اجرای طرح جمع آوری گل فروشان و میوه فروشان حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و علامه عسگری بوده که با پیگیری و نظارت مستمر از اوایل دی ماه سال گذشته در این محور مواصلاتی مهم و پرتردد اجرا شده است.

شهردار منطقه خواستار هماهنگی ستاد با وزارت راه و شهرسازی به منظور اجرای این طرح در بزرگراه خلیج فارس و پاکسازی این معبر با هدف کاهش تصادفات و تسهیل تردد خودروها شد.

پس از این نشست که معاونین اداره کل هم حضور داشتند، مسئولین حاضر ضمن بازدید از تقاطع خیابان های میثاق شمالی و میلاد به بررسی نتایج ترافیکی اصلاح هندسی این معبر و کاهش ترافیک در آن پرداختند. طی این بازدید مقرر شد با نصب دوربین ثبت تخلف و چراغ راهنمایی از تخلفات رانندگی و بروز تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

براساس این گزارش ارتقاء ایمنی بزرگراه های محدوده، بررسی راهکارهای موثر به منظور نگهداشت بهتر تجهیزات و نیز نرده های پلهای عابر پیاده برای جلوگیری از تخریب و سرقت المانهای ترافیکی، بررسی اقدامات و طرح های ترافیکی در دست اقدام منطقه و پیگیری موارد از سایر ادارات کل و معاونتهای مربوطه، پیگیری تشکیل اکیپ های تعمیر و نگهداری المانها و تجهیزات ترافیکی منطقه با همکاری پلیس راهور در جهت افزایش ایمنی و تسریع در اصلاح و جایگزینی موارد نقص تجهیزات در محدوده معابر و بزرگراه ها، پیگیری اصلاح پل عابر پیاده بزرگراه آزادگان در محدوده شهرک مرتضی گرد و تأمین دسترسی عابرین از دیگر موارد بررسی شده در برنامه نظارت دوره ای این منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیک بود.
کد خبر: ۹۱۷۸
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha