احمد صادقی، مدیرعامل سابق سازمان مدیریت بحران شهر تهران
احمد صادقی، منتخب مردم تهران در شورای شهر ششم در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران‌پرس در خصوص زمان انتخاب شهردار جدید برای شهر تهران اظهار کرد: اکنون تعداد کاندیدای شهرداری تهران به ۱۱ نفر رسیده است، در ابتدا این افراد برنامه‌های خود برای اداره شهر را ارائه می کنند و پس از بررسی برنامه های ارائه شده با این افراد مصاحبه خواهیم داشت، تمام تلاش ما این است که پیش از آغاز به کار شورای شهر ششم، منتخبین این شورا گزینه خود برای شهردار تهران را انتخاب کرده باشند.

وی ادامه داد: سعی بر این است که جلسه اول تعیین شهردار ما بلاتکلیف نباشیم و حتی یک روز کاری را از دست ندهیم؛ زیرا در تهران کارهای زیادی باقی مانده است و نباید تهران در انتخاب شهردار بلاتکلیف باقی بماند.

منتخب مردم تهران در شورای شهر ششم در خصوص ترکیب هیات رئیسه این شورا نیز توضیح داد: تا کنون در این خصوص صحبتی صورت نگرفته است و بحث اصلی و زمان‌بر ما انتخاب شهردار بود. با توجه به انسجام اعضای ششمین دوره شورای شهر تهران هیچ مشکلی برای تعیین ترکیب هیات رئیسه ای شورا نخواهیم داشت.

صادقی در پاسخ به این سؤال که اولولیت‌های منتخبین شورای ششم در بررسی برنامه شهردار تهران چیست، اظهار کرد: تهران چالش‌های زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله نگاهداشت شهر، زیستی، ترافیک، آلودگی هواد دارد که باید به این چالش ها پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از اینکه تهران نیازمند کارهای زیرساختی و سخت افزاری باشد، نیازمند مباحث نرم افزاری برای اداره شهر و زیست بهتر شهر است، گفت: تهران به برنامه‌های نرم نیاز دارد و این موضوع از جمله اولویت های اعضای ششمین دوره شورای شهر برای انتخاب شهردار است.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: باید پروژه‌های نیمه تمام عمرانی باید تکمیل شود اما آنچه بیشتر مورد توجه این دوره شورای شهر، استفاده بهینه زیرساخت‌های شهر است که در دوره های قبل  ایجاد شده است تا از این طریق تحولی را در شهر ایجاد کنیم.

آیا همه مشکلات تهران حل شده است غیر از سگ گردانی؟

صادقی با اشاره به تصویب یک فوریت جداسازی محل گردش حیوانات خانگی از محل بازی کودکان در بوستان‌های شهر تهران بیان کرد: آیا تمام مشکلات تهران حل شده است که موضوع سگ گردانی مطرح است؟ آیا امروز تمام مشکلات مردم حل شده است و تنها جایی برای نگهداری سگ خود ندارند؟

این عضو شورای شهر ششم تصریح کرد: شورای پنجم به دنبال رسمیت بخشیدن وجه قانونی به سگ گردانی است در صورتی که این موضوع تا کنون غیرقانونی بوده است.

صادقی با بیان این پرسش که آیا قانونی کردن سگ گردانی در پارک ها، جزء مطالبات مردم است، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده این موضوع از مطالبات شهروندان تهرانی نیست که بخواهیم در حوزه کارشناسی به آن ورود کنیم، پرداختن به این موضوع خارج از نیازها و مطالبات مردم است.

وی با بیان اینکه به نطر می رسد پرداختن به موضوع یگ گردانی، پرداختن به یک موضوع انحرافی است؛ گفت: در خصوص موضوع سگ گردانی، فرهنگ عامه شهر به آن پاسخ می دهد. ما باید به دغدغه ها و اموری که معیشت شهروندان تهرانی را تهدید می کند، بپردازیم.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۹۱۵۳
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha