index
به گزارش تهران پرس، بر اساس آن چه سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده، تمام افراد بالای ۷۰ و ۶۵ سال با ثبت‌ نام در سامانه واکسیناسیون (Salamat.gov.ir) پس از دریافت پیامک می‌توانند به مراکز بهداشتی اعلام شده مراجعه کنند.

اما گزارش میدانی خبرنگار تهران پرس از یک پایگاه تزریق واکسن در جنوب تهران، هرج و مرج و بی‌نظمی بسیاری را حکایت دارد. در این پایگاه افراد بر سر نوبت‌گیری با هم درگیر شده‌اند. آنها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فاصله‌ کم و در گروه‌های بزرگ، زیر آفتاب جمع شده‌اند و منتظرند متصدیان پایگاه، نامشان را در فهرست قرار دهند و واکسیناسیون را شروع کنند. آنها یا در ثبت‌ نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت ناکام مانده‌اند یا انتظارشان برای اطلاع از زمان واکسیناسیون پس از ثبت‌ نام در سامانه، طولانی شده و نگران از جا ماندن، حضوری مراجعه کرده‌اند. همه اینها در شرایطی است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت جمعیت ۷۰ تا ۷۴ ساله، یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر هستند و مشخص نیست برای گروه‌های سنی پایین‌تر که جمعیت بزرگ‌تری را تشکیل می‌دهند، واکسیناسیون قرار است به چه صورت انجام شود؟

در  تصویر پایگاه  تجمعی مجموعه ورزشی الزهرا شماره ۶۱ در محله ی شوش را مشاهده میکنیم که نظم و پروتکلهای بهداشتی و تزریق واکسن با هماهنگی قبلی و حضور افراد با دریافت نوبت به صورت پیامکی رعایت نشده است.

مرادی یکی از مراجعین برای تزریق واکسن در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس گفت: پیامک تزریق واکسن برای ما ارسال شد و ما روز پنجشنبه در محل تزریق حاضر شدیم اما به ما اعلام کردند که واکسن فقط ۳۶۵ تا بوده و به شما نمیرسد دوباره شماره بگیرید و مراجعه کنید. این عدم توجه و هماهنگی و نظم باعث ازدحام  و ناراحتی مراجعین در این مراکز شده و امیدوارم مسئولین به این مسئله اهمیت داده و با توجه به تعداد واکسنها نوبت دهی رو انجام بدهند.

کد خبر: ۹۱۵۴
۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha