۶۷۰۶۳۵۸_۷۹۰




به گزارش تهران پرس، محمد مخبر در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی برای اهدای ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق کم برخوردار در جمع خبرنگاران گفت: خط دوم تولید واکسن برکت رو به اتمام است و از اواخر هفته دوم مرداد به بهره‌برداری می‌رسد.


 


وی افزود: با بهره برداری از خط دوم، دو میلیون دُز واکسن تولید خواهد شد که واگذاری آن دو هفته بعد از بهره‌برداری آغاز می‌شود.


 


مخبر با اشاره به اظهارات خود در گذشته مبنی بر تولید ۵۰ میلیون واکسن تا پایان شهریور گفت: با وجود تاخیری که در ابتدا اتفاق افتاد امیدواریم این قول خدشه‌دار نشود.


 


وی با بیان اینکه واکسن برکت یک هفته است که در سبد تزریق کشور قرار گرفته است، افزود: براساس جدولی که داشتیم قرار بود در خرداد سه میلیون دُز واکسن تولید شود، اما مجوز واکسیناسیون عمومی که مقرر بود اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت صادر شود, ۲۵ خرداد صادر شد.


 


رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: باوجود این تاخیر در کمتر از یکماه سه میلیون دُز واکسن تولید کردیم که ۷۰۰ هزار دُز واکسن تحویل شده و ظرف سه چهار روز آینده بیش از ۲۰۰ هزار دُز واکسن تحویل می‌شود.


 

 

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۹۹۷
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha