به گزارش خبرنگار تهران پرس، ازدواج آسان به ازدواجی اتلاق می شود که پایه و اساس آن بر ساده زیستی و دوری از تجملات بنا شده است.

همزمان با سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) جشن ازدواج آسان پایگاه بسیج شهید ابهری واقع در منطقه ۱۱تهران، روز دوشنبه ۲۱تیر ۱۴۰۰ برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی امام جماعت مسجد دارالسلام , جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد فؤادیان آغاز شد. ایشان پیرامون ازدواج حضرت زهرا و علی علیه االسلام و این سنت حسنه، نحوه خواستگاری، مهرالسنه، آداب اسلامی جهیزیه دادن، ولیمه عروسی و ... صحبتهایی را مطرح نموده و با طرح پرسشهایی، مهمانان جلسه را هم با بحث همراه کردند.

سرکار خانم جعفری ضمن خوشامدگویی به حضار و تشکر از کار جهادی پایگاه شهید ابهری و همت وتلاش خانم صدیقی و همکاران جهادی و فرهنگی وی، بر ضرورت پررنگ‌شدن امر ازدواج آسان ، خصوصا در شرایط کرونایی که زمینه برای این امر مهیاتر است ، تاکید کردند.

این مراسم با مداحی و شادباش‌خوانی توسط یکی از مداحان اهل بیت همراه بود  همچنین تمامی تدارکات مراسم نیز ه همت گروه جهادی و فرهنگی این پایگاه تهیه شد.

در این مراسم یک رأس گوسفند نیز قربانی شد که گوشت آن برای توزیع بین مددجویان این پایگاه ارسال گردید.

سرکار خانم جعفری، در گفت و گو با خبرنگار تهران‌پرس گفت :طبق ابلاغیه همسفر تا بهشت مبنی بر ترویج ازدواج آسان، چنین طرحهایی در سطح پایگاههای دیگر این ناحیه هم اجرا شده است. هر چند که به خاطر شرایط خاص همه‌گیری بیماری کرونا، تجمعات حضوری کمتری صورت گرفته، بحث تأمین جهیزیه و ... با قدرت بیشتری در دست اقدام و پیگیری بوده است. وی قول مساعدت مالی از طرف معاونت فرهنگی ناحیه به جشن امروز را داد.

در روزهای آتی نیز جشن ازدواجی دیگر در تاریخ ۵ مرداد در سالن یاد یاران از طرف خیرین و گروه جهادی و فرهنگی حوزه ۲۱۶ برپا خواهد شد.

 


عکاس: خانم معصومه علی‌پور
کد خبر: ۸۹۸۶
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha