۱۳۹۸۱۱۰۸۰۰۰۶۸۴_Test_PhotoN










به گزارش تهران پرس، احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس،‌ درباره عدم تعیین تکلیف وضعیت استخدامی دهیاران اظهار داشت: مراجعه دهیاران به نمایندگان مجلس و به ویژه اعضای کمیسیون شوراها در مورد تعیین تکلیف استخدامشان زیاد است، این در حال است که طرحی هم از سوی نمایندگان در این باره به کمیسیون ارائه شده اما فعلا در دستورکار قرار ندارد.



 

 


وی افزود: طرح‌هایی که دارای بار مالی باشند، مجلس نمی‌تواند آنرا به قانون تبدیل کند، چرا که بایستی هماهنگی لازم بین قوه مقننه و قوه مجریه در این باره وجود داشته باشد تا دولت با بار مالی آن موافقت کند، در غیر این صورت مصوبه مجلس با مخالفت شورای نگهبان مواجه می‌شود. لذا باید منتظر لایحه استخدام دهیاران و ارسال آن از سوی دولت به مجلس باشیم تا تعیین تکلیف این قشر از جامعه مشخص شود.



 

 


علیرضابیگی تصریح کرد: وضعیت دهیاران هم‌اکنون براساس قانون کار است ولی امیدواریم که در دولت سیزدهم وضعیت این قشر از جامعه که برخی از آنها بین ۱۰ تا ۱۵ سال بلاتکلیف هستند مشخص شود.



 

 


وی افزود: هم‌اکنون وزارت کشور در آزمون‌های استخدامی برای تبدیل وضعیت افراد برای آنانی که در دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حضور دارند امتیاز قائل شده و در آزمون‌های استخدامی سالیانه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تعدادی از آنها جذب می‌شوند.



 

 


عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: حضور دهیاران در مجموعه‌های دهیاری براساس قانون بوده است، اما باید برای تعیین تکلیف استخدام آنها به سوابق آنها در دهیاری‌ها توجه شود، این در حالی است که برخی از آنها سالهای متمادی در حال خدمت به مردم هستند.



 

 


 

انتهای پیام/الف


کد خبر: ۸۹۶۸
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha