۱۴۰۰۰۳۰۵۱۳۳۹۰۵۷۲۹۲۲۸۵۶۸۳۴
به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ سومین مجموعه تخصصی جمعیت امام رضایی‌ها از سال گذشته همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حوزه ازدواج و خانواده و در راستای پیشبرد فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسبت به ترویج امر واسطه‌گری و همچنین گسترش ازدواج صحیح اسلامی و شکل‌گیری خانواده بر مبنای تعالیم اسلام و قرآن و در نهایت نیل به سمت جامعه اسلامی تشکیل شده است.

مجموعه توانمندسازی و تسهیلگری ازدواج آدم و حوا در زمینه تسهیل‌گری و واسطه‌گری ازدواج فعالیت می‌کند؛ عملکرد مجموعه آدم و حوا در قالب آموزش، تسهیل‌گری برای ازدواج، توانمندسازی زوجین و مشاوره است. این مجموعه تنها در زمینه ازدواج دائم فعالیت می‌کند.

تمام خدمات همسانگزینی در مجموعه آدم و حوا به روش کاملاً سنتی و اصیل و صرفا از طریق خانواده‌ها صورت می‌پذیرد همچنین عموم مردم می‌توانید از تمام خدمات آموزشی و مشاوره و تسهیلگری در سامانه استفاده کنند.

روح الله حمیدی مطلق؛ مربی حوزه کسب و کارهای دانش بنیان و از طراحان سامانه آدم حوا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره گفت: تعداد زیادی از آقا پسرها و دخترخانم‌ها قصد ازدواج دارند و به سن ازدواج رسیده‌اند و دنبال هم‌شان و هم‌کفو خود هستند و در نهایت به دنبال روشی هستند که بتوانند همسر و همراز خود را انتخاب کنند.

حمیدی مطلق افزود: مجموعه آدم و حوا وابسته به جمعیت امام رضایی‌ها دست به دست هم دادند و با برنامه‌ریزی دقیق و گفتگو با مشاورین مختلف از جمله مشاورین روانشناسی، جامعه‌شناسی، ازدواج، مشاورین طبع و مزاج شناسی و امور خانواده فرمی را آماده کردند که ۷۰ سوال از آقا و خانم درباره خودشان و ۷۰ سوال در مورد نگاه آنها به طرف مقابل می‌پرسد و این فرم‌ها در اپلیکیشن آدم و حوا بارگزاری می‌شود، دختر خانم و آقا پسرهای متقاضی شخصا با مراجعه به سامانه و ثبت‌نام در اپلیکیشن این اطلاعات درج می‌کنند، لازم به یادآوری است که این اطلاعات شخصی و فردی در مجموعه محفوظ می‌ماند.

وی تصریح کرد: این نرم افزار با هوش مصنوعی بر اساس فرمولی که به آن داده شده است و با توجه به نوع پاسخ به این سوالات فرم های دختر و پسر را به هم معرفی می‌کند، اپراتور حاضر در مجموعه با تماس با این دو فرد، گزینه‌ها را در مرحله اولیه معرفی می‌کنند و اگر از طرف هردو مانعی نبود اینجا خانواده وارد می‌شوند و با تماس با والدین گزینه را معرفی می‌کنند و خواستگاری رسمی و سنتی انجام می‌شود. و غیر از این کاربران از بین فرم‌های بدون مشخصات و اطلاعات شخصی که فقط پاسخ به ۱۴۰ سوال در آن موجود است گزینه مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند و همین مراحل بالا ادامه پیدا می‌کند.

حمیدی مطلق خاطرنشان کرد: کاربران بدانند که سطح دسترسی به اطلاعات ثبت‌نام کنندگان طبقه بندی شده است و سیستم به صورت هوشمند فرد متناسب با اطلاعات دختر خانم و آقا پسر را آنها را پیدا و ادامه این روند به صورت سنتی خواهد بود. در واقع دختر و پسر تا پیش از این با یکدیگر ارتباطی ندارند بلکه ارتباط آنها به صورت سنتی و از طریق خانواده‌ها است.

وی اضافه کرد: مجموعه آدم و حوا فعالیت رسمی خود را از سال گذشته همزمان با سالگرد ازدواج حضرت زهرا (س) و امیر مومنان (ع) آغاز کرده است که در طول این مدت از طریق معرفی و واسطه گری مجموعاً ۳۵۵ زوج به خانه بخت رفتند و تاکنون یک مورد طلاق هم نداشتیم.تمامی خدمات سامانه آدم و حوا و اقدامات تسهیل گری ازدواج جوانان، توسط خیرین مجموعه تأمین منابع مالی می‌شود و تمامی اقشار و جوانان در سنین مختلف می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

دلیل اقدام ما و راه‌اندازی این سامانه نیز تأکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به لزوم تسهیل ازدواج جوانان و همچنین توجه به موضوع واسطه گری در ازدواج بوده است. در جامعه کنونی نیز موضوع واسطه گری برای ازدواج جوانان باید توسط خیریه‌ها، مساجد و افراد فعال در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۸۹۲۴
۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha