سید جعفر تشکری هاشمی
سیدجعفر تشکری هاشمی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی تهران‌پرس در خصوص بدهی های شهرداری تهران اظهار کرد: تاکنون گزارش‌های مدیران شهری فعلی را تحویل نگرفته‌ایم. در ابتدا باید این دوستان در پایان دوره گزارش‌های خود را تحویل ما بدهند و بر اساس آنچه که در دوره‌های قبل نیز بوده و شورای شهر پنجم نیز بر همین اساس عمل کرد، مدیران شهری شهرها و شهردار منتخب این گزارشات را راستی آزمایی خواهد کرد و پس از بررسی‌های لازم گزارش بررسی شده را به مردم ارائه خواهیم کرد.

وی در خصوص شهردار آینده تهران نیز بیان کرد: تاکنون شاخص‌های برای انتخاب شهردار مشخص شده است. اما مقرر است در جلسه پیش رو در گام نخست، لیست اولیه از افرادی که برای شهردار شدن تهران مدنظر است از اعضای شورای شهر گرفته خواهد شد و این لیست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منتخب شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: طبیعی است که اعضای شورای شهر رویکردهای مد نظر خود را در انتخاب شهردار لحاظ خواهند کرد.

تشکری هاشمی در خصوص شاخص‌های انتخاب شهردار توضیح داد: تاکنون شاخص های دهگانه برای انتخاب شهردار تعریف شده است که شهرداری که برای آینده تهران انتخاب خواهد شد. باید بالاترین امتیاز را در این شاخص‌ها به دست بیاورد؛ همچنین برای انتخاب شهردار مقرر شده است که هیچ محدودیتی را قائل نشویم و تمامی افرادی که از سوی اعضای شورای شهر تهران به‌عنوان شهردار پیشنهاد می‌شوند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به سامانه انتخاب شاخص‌های شهردار تهران اظهار کرد: اعضای شورای شهر شاخص‌های دهگانه برای انتخاب شهردار را در نظر گرفتن اما ممکن است برخی از شاخص‌ها از از نظر این اعضا دور مانده باشد؛ همچنین برای دانستن خواسته های مردم این سامان راه‌اندازی شد.

تشکری هاشمی ادامه داد: مردم می توانند دیدگاه خود را در این سامانه به ثبت برسانند. جمعی از همکاران ما در ششمین دوره شورای شهر نظرات مردم با در این سامانه مورد بررسی قرار خواهند داد و گزینه های موثر در انتخاب شهردار که احتمالاً در پیشنهادات مردم باشد و در لیستی شاخصه‌های اعضای شورای شهر نباشد را مجدداً به جلسه منتخبین شورای ششم ارائه خواند کرد و در صورتی که مورد تایید اعضای شورا قرار گیرد به مجموعه شاخص‌های موجود اضافه می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۸۸۸۷
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha