۵۱۸۹۱۳۶
 

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به روند مذاکرات وین عنوان کرد: کمیسیون امنیت ملی به منظور بررسی مذاکرات وین که در دست اجرا و اقدام است جلساتی برگزار کرد و این نتیجه حاصل شد که به نظر می رسد در دولت فعلی هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت.

 

کریمی قدوسی افزود: مسائل بسیار مهمی وجود دارد که اروپایی ها و امریکایی ها هنوز به آن اصرار دارند که آنها خط قرمزهای پر رنگ نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی ادامه داد: ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا نیز اصرار داشت  ایران بر مبنای یک توافقی جدید در بحث منطقه و قدرت موشکی وارد مذاکره با امریکا شود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به فرسایشی شدن روند مذاکرات مطرح کرد: نتایجی که طرف‌های مذاکرات برجامی در بحث طولانی کردن مدت این توافق مدنظر داشتند، به نحوی در دستور کار اروپایی ها است و این موضوع باعث بن بست مذاکرات شده است.

 

کریمی قدوسی با اشاره به جلسات کمیته تطبیق مجلس و دولت بیان کرد: نمایندگانی که از کمیسیون امنیت ملی و هیئت رئیسه در این جلسات شرکت کردند، خط قرمز قانون و سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب را مشخص و بر آن تاکید کردند. متاسفانه در این مذاکرات نه تحریم ها لغو شده، نه راستی آزمایی که مدنظر مقام معظم رهبری بوده، محقق گشته و نه از ورود به موضوعات غیر هسته ای جلوگیری به عمل آمده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آقای عراقچی به این جمع بندی رسیده که مذاکرات در دولت فعلی به نتیجه نمی رسد، تصریح کرد: ما نیز در مجلس منتظر هستیم تا دولت جدید مستقر شود و اگر بر اساس سیاست های اصلی نظام جمهوری اسلامی و طراحی جدید تصمیمی اتخاذ شود، ما در  کمیسیون امنیت ملی کمک می کنیم تا در صورت لزوم مذاکرات در یک شرایط جدید و مبنای مذاکراتی توام با مواضع نظام، رهبری و مجلس و حفظ حقوق ملت ایران ادامه پیدا کند.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۸۷۴
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha