Screenshot_۲۰۲۱۰۷۰۸-۱۹۰۴۵۱_Chrome
به گزارش گروه فرهنگ تهران پرس؛ سردار اسماعیل کوثری فرمانده لشکر محمدرسول الله(ص) تهران در دوران دفاع مقدس، در مراسمیادواره خورشید دو کوهه و بزرگداشت سردار جاویدان الاثر حاج احمد متوسلیان که به همت سپاه محمدرسول الله(ص) در تهران برگزار شد، گفت:  لشکر حضرت محمد رسول الله(ص) در پایان سال ۱۳۶۰ بعد  از عملیات طریق القدس با سازماندهی چند تیپ با فرماندهی حاج احمد متوسلیان تشکیل شد تا در عملیات های مهم در دوران دفاع مقدس شرکت کند و در این کار از نظرات شهید بروجردی هم استفاده شد و در نهایت همه پای کار آمدند تا این لشکر بعنوان محل اعزام نهایی رزمندگان تهرانی برای حضور در خط مقدم استفاده شود.

وی ادامه داد: در آغاز دوران دفاع مقدس و زمان تشکیل لشکر محمدرسول الله(ص) رزمندگان تجهیزات و ادوات نظامی زیادی نداشتند تا در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کنند اما از ۱۷ بهمن ۱۳۶۰ تا سال ۱۳۶۱ شاهد تشکیل لشکر و تیم محمدرسول الله (ص) با گردان های مختلف بودیم که نشان دهنده تفکر جهادی و انقلابی در دوران دفاع مقدس بود.

کوثری تاکید کرد: رزمندگان با دست های خالی و روحیه جهادی توانستند لشکر محمدرسول الله (ص) را سازماندهی کنند و در عملیات های مهم شرکت کنند.

فرمانده لشکر محمدرسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: کار اجرایی سختی در ۴۳ روز نخست برای تشکیل لشکر محمدرسول الله(ص) وجود داشت اما حاج احمد و یارانش با انگیزه الهی این کار را دنبال کردند و مدیریت صحیح و انقلابی حاج احمد توانست باعث تشکیل یکی از قوی ترین لشکرها بر علیه رژیم بعث عراق شود و پیروزی های عظیم را برایمان به ارمغان بیاورد.

وی افزود: سوالی که اینک مطرح است، اینکه چرا مدیران امروز ما در دولت ها و مجلس های گذشته این الگو مدیریتی دوران دفاع مقدس را سرلوحه کار خویش قرار ندادند.

کوثری ادامه داد:  فرماندهان دوران دفاع مقدس بر دلهاحکومت می کردند و مسئولان کشور باید این موضوع را در نظر بگیرند و طوری عمل کنند که پاسخگوی شهدا باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بعد از ۳۹ سال افتخار می کنیم که زمانی که نام حاج احمد می آید، این گونه همه به او عشق می ورزند و یادش را گرامی می دارند و امیدوارم تمام مسئولان کشور در مسیر شهدا قدم بگذارند تا شاهد موفقیت و پیشرفت کشور در همه عرصه ها باشیم.

انتهای پیام؛
کد خبر: ۸۸۳۶
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha