۲۰۲۱۰۷۰۷_۰۹۳۳۵۸
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ صبح امروز آئین افتتاح قرارگاه اشتغال زایی مشترک شهید همدانی سازمان بسیج سازندگی تهران بزرگ، قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه (کوثر) وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

فرزند سردار شهید حسین همدانی در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان و همراهان ایشان گفت: ان شاءالله خبر های خوشی بشنویم.

وی ادامه داد: جمهوری دفاع مقدس برای اداره کشور منطقه و حتی اداره جهان یک الگوی بی بدیل است؛ امروز برای اداره کشور باید به ظرفیت های کشور و اقداماتی که در جنگ مقدس انجام شد، فارغ از نگاه های سیاسی توجه داشته باشیم.

همدانی با اشاره به اینکه امام(ره) فرمودند جنگ یک نعمت است، خاطرنشان کرد: ارزش جهاد و سپاه به موشک و ساختمان های آن نیست بلکه به انسان هایی که در این مسیر حرکت کردند. این افراد برند جهانی و مایه افتخار ما هستند.

وی تاکید کرد: ما باید از ظرفیت های خود استفاده داشته باشیم؛ متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است. امروز ظرفیت نخبگان و جوانان ما که در قالب استارت آپ ها در اختیار ما قرار می دهند بی بدیل است و ظرفیت کشاورزی ما توان اداره کشور وجود دارد.

پسر شهید همدانی با تاکید بر باور خواستن و توانستن گفت: در حوزه نظامی که سخت ترین شرایط وجود داشت، در سوریه که تمام دنیا به دنبال شکست محور مقاومت بودند، سربلند بیرون آمدیم. امیدواریم این قرار گاه منجر شود اقرار دغدغه مند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی افزود: در برخی نقاط کشور نه تنها بخش کشاورزی بلکه در بعد فرهنگی نیز باید کار شود و باور حفظ منابع پایدار در آن ها تقویت شود.

وضعیت کشاورزی در کشور خوب نیست

محمدرضا جهانسوز، معاون وزیر اسبق جهاد کشاورزی گفت: چرا کشاورزی کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد باید روحیه جهاد و سازندگی در این حوزه حاکم شود.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس با یک صحنه عجیبی مواجه شدم ؛ دو علی کمتر در دید عراقی ها عملیات انجام دادند؛ در روز روشن لودر جلوی نیروهای دشمن کار می کرد و راننده شهید می شد، این راننده را پایین می آوردند و راننده دیگری کار او را ادامه می داد؛ این روند، جهاد است.

جهانسوز تصریح کرد: ان شاءالله در این قرارگاه اشتغال زایی مشترک شهید همدانی اقدامات خوبی صورت گیرد باید در خصوص جایگاه روستا در این قرار گاه مورد توجه قرار گیرد، جوامع در دنیا به جوامع شهری و روستایی تقسیم می شود.
کد خبر: ۸۷۷۷
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha