۱۵۷۱۶۱۱۶۱
سلمان اسحاقی در گفت و گو با تهران پرس با بیان اینکه شهردار آینده تهران باید دارای کارنامه‌ای ضد فساد و رویکرد شفافیت در عملکرد باشد، اظهار داشت: شهردار آینده تهران باید دو موضوع را مدنظر خودش قرار دهد؛ مبارزه با فساد و تراکم‌سازی، یعنی برای تراکم سازی قانون مشخص کند که این امر باید در ساختاراداری اصلاح شود.

وی با تاکید براینکه باید مبارزه با فساد جزو اولویت‌های شهردار آینده تهران باشد، گفت: یکی از درخواست ها و مطالبات شهروندان تهرانی با توجه به اخباری که این سال ها نسبت به شهرداری ها شنیده می شود مبارزه با رانت و فساد در این دستگاه اجرایی و خدماتی است. قرار گیرد.

عضو فراکسیون مدیریت‌ شهری مجلس افزود: باید توجه داشته باشیم که شهرداری انتخاب نشود که شهرداران بعدی را بدهکار کند. یکی از دغدغه‌های ما در شورای شهر و شهرداری‌ها این است که شهرداران متاسفانه به دنبال گرفتن نتیجه با بیشترین هزینه در یک بازه زمانی هستند. همین امر باعث می‌شود که نه تنها هزینه های زیادی را شهرداری تهران متحمل شود بلکه روند توسعه و عمران را نیز در دوره های بعدی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه مدت‌هاست که مدیران شهری برای بهتر دیده شدن و معرفی طرح های جدید هزینه های کلانی را بر شهرداری ایجاد می کنند که در نهایت عایدی آن زیان هایی بوده که همچنان این دستگاه خدماتی پس از گذشت سال ها درگیر آن است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: شهردار تهران به عنوان پایتخت کشور همانند یک رییس جمهور باید نگاه ملی داشته باشد. یعنی مدیر توانایی که قادر باشد یک تیم بسیار قوی متشکل از متخصصان و کارشناسان حوزه شهری ایجاد کند؛ وقتی گفته می شود نگاه ملی یعنی فقط از یک جناح و یا نهاد خاص در مدیریت شهری بهره نگیرد و قادر باشد متخصصان و کارشناسان را از بخش های مختلف در مدیریت مشارکت دهد.

اسحاقی در پایان گفت: معیار و شاخص اصلی برای انتخاب شهردار آینده تهران مدیری توانمند در تشکیل یک تیم منسجم و متخصص است. سکان دار آینده تهران باید کارنامه موفقی داشته باشد تا بتواند مدیریت این کلان شهر را بر عهده بگیرد. باید در کارنامه او مبارزه با فساد ملموس باشد. شفافیت در رزومه او دیده شود و با حمایت های سیاسی در این جایگاه قرار نگیرد. یعنی نگاه جریانی و جناحی به مدیریت شهر نداشته باشد.

 

انتهای پیام/
کد خبر: ۸۷۹۹
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha