n00038127-b
 

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با انتقاد از وضعیت پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان تصریح کرد: اگر نفوذ غربگرا در دولت های مختلف به خصوص در وزارت امور خارجه و روسای جمهور نبود، تکلیف حاج احمد متوسلیان و سایر دیپلمات های ما خیلی زودتر مشخص شده بود.

 

کریمی قدوسی در ادامه افزود: متاسفانه وضعیت بلاتکلیف پرونده دیپلمات های ما یکی از نقاط ضعفی است که این تفکر باید به آن پاسخگو دهد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: بارها اتفاق افتاده که کفه معادلات امنیتی منطقه به نفع ما بود و امریکایی ها از طرف رژیم صهیونیستی قول داده بودند در ازای آزادی برخی از گروگان هایشان، تکلیف دیپلمات های ایرانی را روشن کنند. در دولت آقای هاشمی رفسنجانی نیز این امتیازها به صورت یک طرفه به طرف رژیم صهیونیستی داده شد اما آنها به قول شفاهی که داده بودند، عمل نکردند.

 

کریمی قدوسی در ادامه تصریح کرد: اگر شورای عالی امنیت ملی در راس و دولت نیز به عنوان مجری اراده ای برای رسیدگی به پرونده چهار دیپلمات های ربوده شده داشتند، این پرونده تا الان حل شده بود.

 

وی بیان کرد: در مجلس دور قبل کمیته ای در کمیسیون امنیت ملی برای بررسی این پرونده تشکیل دادیم اما همکاری های لازم از سوی دولت و وزارت خارجه صورت گرفت تا ما یک سفری داشته باشیم و اطلاعاتی از اماکن مختلف جمع آوری کنیم.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: بایستی برای پیگیری این پرونده از تمام از ظرفیت هایی چون دادگاه بین المللی کیفری، لاهه و شورای امنیت سازمان ملل استفاده لازم صورت بگیرد. ما شاهد هستیم که همین دولت های اروپایی و امریکایی برای یک فرد مفقودشده شان چقدر مایه می گذارند اما در کشور خودمان برخی دولت های بی اعتقاد به مبانی انقلاب، باعث تداوم وضعیت کنونی در پرونده این چهار دیپلمات شده اند.

 

کریمی قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید و وزارت خارجه، از تمام ابزارهای در اختیارشان حداکثر استفاده را کنند و بنا را بر این بگذارند که ظرف مدت کوتاهی این موضوع تعیین تکلیف شود.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۷۸۱
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha