۱be908e9-f717-4904-8198-e43eb45a768b
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ ۳۹ سال قبل در چنین روزی احمد متوسلیان به همراه اعضای سفارت ایران و عکاس خبرگزاری ایرنا در یک پست بازرسی توسط شبه‌نظامیان "فالانژ" ربوده شدند و سرنوشت آنها به معمایی بزرگ تبدیل شد. گویا گذشت سال‌های متمادی و بی‌خبری از سرنوشت این چهار دیپلمات، غبار مظلومیت بر چهره آن‌ها نشسته است.

چرا خیابانی به نام حاج احمد متوسلیان نیست؟

هر آن کس که در خیابان های تهران گشتی بزند، بر او آشکار است هر کوی و محله به نام یکی از چهره های دینی، علمی، فرهنگی، هنری، اسطوره ای و یا سیاسی ثبت شده است. شورای شهر پنجم نیز که در تغییر نام خیابان ها زبان زد خاص و عام است! اما جالب است که نام هیچ یک معابر، خیابان، میادین و... پایتخت به نام حاج احمد متوسلیان نیست!

همین موضوع را از محمد سالاری، عضو شورای شهر تهران پیگیری کردیم، سالاری در گفتگو با تهران پرس اظهار کرد: این موضوع بسیار مهم است، دقیقا در این خصوص اطلاعی ندارم اما ممکن است برای قطعی نبودن شهادت ایشان این نام گذاری تا کنون صورت نگرفته است.

سالاری در پاسخ به این نکته که در شرایط فعلی میتوان خیابان یا شارعی را به نام «حاج احمد متوسلیان» ثبت کرد، گفت: این موضوع قابل طرح و پیگیری است، قطعا شورای پنجم از این موضوع استقبال می کند! این موضوع را با اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مطرح خواهم کرد و امکان دارد این موضوع فردا در صحن شورای شهر نیز مطرح شود.

لازم به ذکر است که نام گذاری خیابان به نام اشخاص صرفا منوط به شهادت و یا فوت آن فرد نیست و اعضای شورای شهر تهران نیز به خوبی از این موضوع آگاه‌اند. چنان که فروردین ماه سال جاری «کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی» شورای شهر تهران تعدادی از خیابان‌ها و معابر اطراف دانشگاه تهران را به نام مشاهیر و نخبگان دانشگاه تهران تغییر داد که این اساتید برجسته در قید حیات هستند.

انتهای پیام/
کد خبر: ۸۶۹۹
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha