غلامحسین-رضوانی-نماینده-تهران-min
غلامحسین رضوانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی تهران پرس با اشاره به اینکه وزارت امورخارجه در کشورمان نقش اساسی در راستای حفظ منافع ملی در سطح بین المللی ایفا می کند، افزود: وزارت امور خارجه باید تلاش کند که پیاده کننده سیاست های کشور در راستای تعامل با سایر کشورها باشد و از سوی دیگر باید بتواند توانایی دفاع از حقوق ملت را داشته باشد و به همین دلیل انتخاب فردی اصلح در این وزارت خانه جزو ضروریات مهم در هر دولتی محسوب می شود.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه باید توانایی و تخصص کافی در عرصه دیپلماسی اقتصادی داشته باشد و بتواند با ایجاد تعامل با سایر کشورها به روند بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک شایانی کند و از سوی دیگر بتواند مانع از حق کشی کشور در سطح بین المللی شود.

رضوانی تاکید کرد: روابط بین المللی فقط معطوف به ایجاد رابطه باغرب نیست بلکه کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که با ایجاد تعامل با آنان می توانیم برای کشورمان منافع آفرینی داشته باشیم و افرادی که توهم ارتباط با امریکا و فقط چند کشور اروپایی را دارند باید بدانند که موضوع برجام اثبات کرد که این کشورها عهدشکن هستند و اگر قرار است مذاکره ای با این کشورها صورت بگیرد، باید تضمین کافی در اجرای تعهدنامه مهیا گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه باید دید بازی نسبت به ایجاد تعامل با سایر کشورها داشته باشد، افزود: باید افرادی در وزارت امور خارجه بکار گیری شوند که با تکیه به توان دیپلماسی اقتصادی بتوانند کشور را از تحریم ها عبور داده و باعث رونق اقتصادی در کشور شوند.

وی خاطر نشان کرد: کشورمان ظرفیت خوبی در زمینه تولیدی دارد و به همین دلیل دولت سیزدهم می تواند با فراهم کردن شرایط بهتری برای تولید، رونق اقتصادی را کلید بزند.

رضوانی با بیان اینکه برقراری ارتباط مطلوب و سازنده با کشورهای همسایه باید جزو سیاست های اصلی وزارت امور خارجه باشد، افزود: در طول سال های گذشته فقط نگاه وزارت امور خارجه به ایجاد تعامل با اروپا و غرب بود و همین امر باعث شد که از ایجاد تعامل بهتر با کشورهای همسایه غافل شویم، در حالی که ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه می تواند به رونق اقتصادی کشورمان کمک شایانی کند؛ فقط نیاز است که افرادی با دیپلماسی اقتصادی بتوانند این فرآیند را مدیریت کنند.

انتهای پیام؛

کد خبر: ۸۶۹۸
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha