مرگ-و-میر-کرونا
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ صبح امروز ویدئویی از قطعی برق بخش سی سی یو یکی از بیمارستان های کشورمان در فضای مجازی منتشر شد که حاوی صحنه های دلخراش بود؛ در این ویدیو فیلم بردار مطرح می کند که بیماران به علت قطعی برق و نبود برق اضطراری جان می‌بازند و کاری از دستمان بر نمی آید.


در همین رابطه با محمدرضا هاشمیان، متخصص icu بیمارستان مسیح دانشوری گفت‌وگو کرده ایم. وی درخصوص فیلمی از قطعی برق بخش سی سی یو اظهار کرد: این ویدیو را در فضای مجازی مشاهده و در صفحه اینستاگرام خود بازنشر کردم؛ من نیز نمی دانم این فیلم متعلق به کدام بیمارستان است.

وی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود این فیلم متعلق به کدام بیمارستان است، تصریح کرد: اکنون باید وزارت بهداشت پاسخگویی این مسئله باشد و باید پیگیری کند که این ویدیو متعلق به کدام بیمارستان است و در آن بیمارستان چه اتفاقی افتاده است.

هاشمیان در ادامه با اشاره یه این ویدیو بیان کرد: مهم‌تر از قطعی برق و مشکلات ناشی از آن، این است که چرا بیماران مبتلا به کرونا در بخش سی سی یو بستری شده اند؛ در حالی که آنها باید در آی‌سی‌یو بستری باشند‌.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به کرونا در صورت نیاز باید در بخش آی‌سی‌یو بستری شوند نه سی سی یو! زیرا در بخش سی‌سی‌یو پزشک مستقر وجود ندارد؛ به طور مثال بیمارانی که ناراحتی قلبی دارند و در حال استراحت هستند؛ در صورت نیاز باید در بخش سی سی یو بستری شوند.

هاشمیان در ادامه بیان کرد: متاسفانه به کرات شاهد این موضوع بودیم که بسیاری از بیماران کرونایی به علت کمبود اکسیژن و مشکلات ناشی از آن جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: وزیر بهداشت بیان می‌کند که کارنامه طلایی دارد اما نمی‌دانیم کجای کارنامه او طلایی است؛ این کارنامه سیاه است و باید محاکمه شود؛ باید مشخص شود که این ویدیو متعلق به کدام بیمارستان است و رئیس بیمارستان در خصوص اتفاقات که در این بیمارستان افتاده است، پاسخگو باشد. معاونت درمان وزارت بهداشت می تواند با پیگیری تعداد افراد فوت شده در شب گذشته متوجه شود که این فیلم متعلق به کدام بیمارستان‌ است.

انتهای پیام/

 
کد خبر: ۸۷۰۷
۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha