۱۳۷۷۲۴۵_۲۶۹
 

 

محمود عباس‌زاده مشگینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره آخرین وضعیت پرونده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان بیان کرد: این پرونده موضوع بحث دو کمیته مهم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده و طی این یک سال گذشته با حساسیت های کامل تمامی اخبار و گزارش های موجود در این کمیته های مربوطه مورد بررسی قرار گرفته است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی تاکید دارد دستگاه دیپلماسی با گذشت سی و هشت سال از ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی پیگیری این موضوع از طریق نهادهای حقوقی، اطلاعاتی، دیپلماتیک و مولفه های رابط را به هیچ وجه نباید تعطیل کند.

 

عباس‌زاده افزود: وزیر خارجه طی یکسال گذشته با حضور در یکی از جلسات کمیسیون گزارشات و توضیحات لازم را درباره پیگیری این ماجرا ارائه کرد و اطمینان خاطر داد این موضوع به صورت مداوم درحال پیگیری است و تحت الشعاع برنامه های دیگر قرار نمی گیرد. کمیسیون امنیت ملی نیز موارد لازم را در روند پیگیری به وزارت خارجه توصیه کرده‌ است.

 

وی تاکید کرد: طبیعتا گزارشات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد اما نمی توان بخشی از گزارش ها را ارائه داد چون ممکن است با سرنوشت این عزیزان ارتباط داشته باشد. از همین رو بخشی از اطلاعات را که قابلیت رسانه ای شدن دارد، می توان رسانه‌ای کرد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: علائم و شواهد متقن مبنی براینکه چهار دیپلمات ایرانی به شهادت رسیده اند، وجود ندارد. بلکه در این پرونده شواهد بسیار زیادی وجود دارد که چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان به شهادت نرسیده اند و زنده هستند.

 

عباس‌زاده اظهار داشت: بایستی از طرق مختلف به اطلاعات دقیق و مربوطه درباره سرنوشت این چهار دیپلمات کشورمان دست یابیم. در این راستا جمهوری اسلامی هر اطلاعات و کد جدیدی از هر منبعی در این زمینه وجود داشته باشد، قطعا آن را پیگیری خواهد کرد. حتی اطلاعاتی که از خانواده های این چهار دیپلمات عزیز اخذ می شود، مورد پیگیری قرار می گیرد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس به صورت مستمر این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم و امیدواریم این چهار دیپلمات زنده باشند و این پرونده برای همیشه تعیین تکلیف شود.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۶۴۱
۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha