۱۴۰۰۰۴۱۲۰۰۰۴۸۸_Test_PhotoN





به گزارش تهران پرس، بورس اوراق بهادار تهران که روزهای پایانی هفته پیش روند آرام رو به رشد را طی کرده بود، امروز در اولین روز کاری با کاهش ۱۰ هزار و ۹۲۲ واحد به رقم یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۵ واحد رسید.





 

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۱۳۳۰ واحد به رقم ۳۸۲ هزار و ۸۴۸ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۶۴ هزار میلیارد تومان رسید.


 

معامله گران امروز بیش از ۶٫۹ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۹۵۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۵۴۰۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


 

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند و شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۸۷ صدم درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن ۳۵ صدم درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور یک درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۱٫۲ درصد عقب نشست و شاخص بازار دوم بورس ۳۷ صدم درصد کاهش یافت.



نقشه معاملات امروز بورس تهران

 

امروز نماد پتروشیمی نوری بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشت و در سوی دیگر نمادهای فولاد مبارکه، شستا، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت و ایران خودرو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.


 

نمادهای پرتراکنش در بورس شامل لیزینگ کارآفرین، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی، گروه دارویی برکت، شستا، ایران خودرو، فولاد مبارکه و پالایش نفت اصفهان بودند.


 

در فرابورس ایران امروز شاخص کل ۲۳ واحد رشد کرده و به رقم ۱۸ هزار و ۱۱۱ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۹۹ هزار میلیارد تومان رسید.


 


وضعیت امروز پالایش یکم

خریدران پالایش یکم هنوز با گذشت ۱۰ ماه به جای سود کردن با ۳۱ درصد زیان همراه هستند، هرچند وزیر اقتصاد بارها قول داده زیان خریداران پالایش یکم با سهام جایزه جبران می‌شود، اما هنوز این وعده ها به عمل نرسیده است.


 

هر واحد سرمایه‌گذاری پالایش یکم مرکب از سهام ۴ پالایشگاه تهران،‌تبریز،‌اصفهان و بندرعباس در شهریور ۹۹ به قیمت ۱۰ هزار تومان تا سقف ۵۰۰ واحد یعنی ۵ میلیون تومان به مردم فروخته شد و ادعا شد که با ۳۰ درصد تخفیف همراه است،‌اما امروز بعد از گذشت ۱۰ ماه هر واحد پالایشی با ۳۱ درصد زیان به ۶ هزار و ۹۰۵ تومان معامله می‌شود. هنوز خبری از جبران زیان خریداران پالایشی هم نیست.


 

معامله گران امروز بیش از ۲٫۹ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۹۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۰۶۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


 

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، آریاساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشته و نمادهای صبا تامین، ذوب آهن، فولاد هرمزگان و فرابویر ایران بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.


 


روند یک ساله شاخص بورس تهران

 

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل محصولات کاغذی لطیف، توسعه و عمران استان کرمان، صنعتی دوده فام، چوب خزر کاسپین، رایان هم‌افزا، پتروشیمی تندگویان و پلیمر آریا ساسول بودند.


 

به گزارش فارس، نرخ دلار این روزها در حال افزایش است و شاخص بورس در هفته گذشته رو به رشد بود اما امروز روند کاهشی شاخص بورس شروع شده است. رئیس سازمان بورس هم در مورد دامنه نوسان گفته است؛ دامنه نوسان به تدریج بزرگ می‌شود به گونه‌ای که کم کم دامنه نوسان حذف خواهد شد. همچنین خبرهایی که وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس قول داده‌اند، حاکی است مرحله دوم سود سهام عدالت شامل ۵۰ درصد دوم مربوط به عملکرد سال ۹۸ شرکت‌های سهام عدالت تا قبل از عید قربان به حساب سهامداران واریز می‌شود. سرمایه گذاری در بورس یک فرایند بلندمدت است که باید بخشی از پس‌اندازهایی که نیاز فوری به آن نیست در یک فرایند یک ساله سرمایه‌گذاری شود.



 


انتهای پیام/الف


کد خبر: ۸۵۹۸
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha