به گزارش تهران پرس، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: حادثه هفتم تیر یک توطئه جهانی بود و کشورهای غربی در طراحی این توطئه شرکت داشتند و منافقین به عنوان مزدوران آنها وارد عمل شدند.
۶۶۵۰۰۲۶_۲۷۱








به گزارش تهران پرس، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: حادثه هفتم تیر یک توطئه جهانی بود و کشورهای غربی در طراحی این توطئه شرکت داشتند و منافقین به عنوان مزدوران آنها وارد عمل شدند.



 


 

کاری که ترامپ علیه ایران کرد تروریسم اقتصادی بود


رئیس جمهور با اشاره به اتفاقات امروز پیش روی کشور گفت: کاری که ترامپ علیه ایران کرد تحریم و جنگ نبود و از جنگ بالاتر بود. مگر آدم علیه بیمار و سرطانی و پیرمرد می‌جنگند؟ اینها کار ترور اقتصادی انجام دادند. جانشینان ترامپ کار جانی او را ادامه می‌دهند. می‌دانستند برجام یعنی چه برای همین با این توافق، دشمن بودند.

 

روحانی ادامه داد: یک ویروس کرونا است و یک ویروس ترامپ است. همه بدانند و صداوسیما بیان کند، که اگر این دو ویروس نبود شرایط اقتصادی ما چگونه بود. اگر این دو ویروس نبود دلار زیر ۵ هزار تومان بود.

 

رئیس جمهور گفت: آمریکا ییشترین مخالفت را با برجام داشت، چراکه می‌دانست برجام چه توافقی است، آن‌هایی که در آمریکا ضد ایران بودند از برجام خارج شدند و یک جنگ اقتصادی علیه ما به راه انداختند.

 

روحانی افزود: مردم سختی زیادی را تحمل کردند، جنگ بدون مجروح و شهید نیست و تبعات خود را دارد، اما ملت ما ایستادگی کردند و امروز این مسیر را ادامه می‌دهند؛ نتیجه این ایستادگی را مردم را دیدند. دولت جدید آمریکا در فعالیت‌های انتخاباتی خود اعلام کرد که کار ترامپ و خروجش از برجام غلط است و مردم او را انتخاب کردند، اگر بایدن برخلاف حرف خود عمل کند مردم آمریکا اعتراض می‌کنند.

 

وی بیان کرد: مردم ما می‌خواهند زودتر برجام احیا شود، دولت دوازدهم در این مسیر هیچ کوتاهی نمی‌کند و با قدرت و دقت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند تا مردم به حق مسلم خود برسند؛ ما هیچگاه دنبال سلاح کشتار جمعی، هسته‌ای، شیمیایی نبوده‌ایم و برجام سندی است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی به دنبال این سلاح‌ها نیست و فقط به دنبال فناوری‌های هسته‌ای برای فعالیت‌های صلح آمیز هستیم.

 

رئیس جمهور افزود: دولت در حد توان خود به مردمی که مزد بگیر بودند کمک کرده است، برخی می‌گویند کافی نبوده، اما از سال ۹۲ تا امروز حقوق کارکنان دولت ۵.۱ برابر شد؛ همچنین متوسط سرانه پرداختی به خانواده‌های بهزیستی و کمیته امداد ۱۲ برابر شده و متوسط حقوق بازنشستگان بیش از ۷ برابر شده است.

 

روحانی بیان کرد: حداقل حقوق کارگران ۵.۵ برابر شده؛ همه اینها نشان می‌دهد برای افزایش حقوق به افرادی که حقوق ثابت داشتند تمام تلاشمان را کردیم، تلاشمان این بود که کالا‌های اساسی را به طوری تنظیم کنیم که مشکلی در ماه‌های آینده ایجاد نشود، پس دولت به مسئولیت خود عمل خواهد کرد.

 

انتهای پیام/الف

 

 
کد خبر: ۸۵۲۹
۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha