۱۴۰۰۰۴۰۳۱۷۰۲۳۶۹۸۹۲۳۰۹۰۹۰۴

به گزارش گروه اجتماعی تهران پرس؛ با توجه به حادثه تلخ رخ داده برای جامعه خبری کشور در اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران، تشکل‌های رسانه‌ای با انتشار بیانیه مشترکی خواستار رسیدگی سریع و اعلام دلایل بروز این واقعه غمبار و برخورد جدی با مقصران و عذرخواهی سازمان حفاظت محیط زیست شدند.



در این بیانیه تأکید شده است: تا زمانی که سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به رسیدگی و برخورد با مسببان این حادثه اقدام نکند و گزارش آن را همراه با عذرخواهی از خانواده‌های داغدیدگان و جامعه رسانه‌ای منتشر نکند، انعکاس اخبار مثبته آن سازمان را در رسانه‌ها متوقف و سکوت خبری در قبال این سازمان در پیش می‌گیرند.

همچنین تشکل‌های رسانه‌ای از دستگاه‌های نظارتی و ذیصلاح انتظار دارند به منظور جلوگیری از تکرار این قبیل سهل‌انگاری‌ها و حوادث تلخ، با جدیت و فوریت نسبت به بررسی و اعلام دلایل بروز این حادثه جانگداز و برخورد قاطع با مسببان آن، اقدام کرده و نتایج آن را به اطلاع عموم مردم برسانند.

تشکل‌های رسانه‌ای از جمله انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی، انجمن مدیران رسانه‌های کشور، انجمن مدیران نشریات ایران، انجمن مدیران نشریات تخصصی کشاورزی و انجمن مدیران رسانه‌های ورزشی، با انتشار این بیانیه همچنین خواستار پیگیری جدی مطالبات اهالی رسانه درخصوص این حادثه غمبار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار این قبیل حوادث تلخ برای جامعه خبری شدند.

عصر چهارشنبه، دوم تیر ماه اتوبوس حامل خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از وضعیت دریاچه ارومیه عازم آن منطقه شده بودند، در حوالی شهر نقده واژگون شد که چندین مصدوم بر جای گذاشت و «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا در این سانحه تلخ، جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: ۸۵۰۵
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha