۳۵۷۹۱۵۴






به گزارش تهران پرس، رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه «بخشی از مشکلات امنیت در فضای مجازی به آموزش‌هایی باز می‌گردد که به جامعه داده نمی‌شود و بخش دیگری از آن به نبود زیرساخت‌های مناسب و در دسترس نبودن ابزارهای کمکی حفظ امنیت در فضای مجازی مرتبط است گفت: برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال با محور قرار دادن حوزه امنیت فضای مجازی و به خصوص امنیت کاربران می‌تواند در افزایش امنیت فضای مجازی با تکیه بر توسعه محتوا، توسعه آموزش‌ها و معرفی نرم‌افزارها و سخت افزارهای حفظ حریم خصوصی کاربران، مفید باشد.

علی‌محمد رجبی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای و سواد دیجیتال از نیازمندی‌های اساسی جامعه ما است، برگزاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال را در هم‌افزایی فعالان سواد رسانه‌ای و سواد دیجیتال به خصوص در حوزه کسب و کارها موثر دانست.

 

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را باعث افزایش اطلاعات عمومی مردم از فضای مجازی کشور عنوان کرد و افزود: معرفی محصولات و ابزارهای استاندار حوزه‌های فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و سواد دیجیتال مانند کنترل والدین، کنترل میزان مصرف و سرویس‌های رده‌بندی سنی به جامعه از کارکردهای بسیار خوب جشنواره رسانه‌های دیجیتال است.

رجبی ادامه داد: مسئولین می‌توانند از طریق برگزاری جشنواره‌ رسانه‌های دیجیتال نقاط قوت و ضعف محصولات موجود فضای مجازی را بشناسند و برای تولید محصولات مناسب، رفع نقاط ضعف و بهبود و تقویت نقاط قوت آن‌ها تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌ رسانه‌های دیجیتال از ابتدای شکل‌گیری آن جشنواره‌ای بسیار قوی و بستر مناسبی برای تشویق افراد به حضور موثر و تولید محتوا در حوزه رسانه‌های دیجیتال و سواد فضای مجازی بود اظهار امیدواری کرد رسانه‌های دیجیتال به عنوان تنها جشنواره محصولات نرم‌افزاری فضای مجازی با تلاش دست‌اندرکارانش همیشه در اوج بماند.

رجبی خاطرنشان کرد: قطعا نیاز است که محتواهایی که در جشنواره شرکت می‌کنند به نحو مقتضی در قالب تهیه کلیپ و عکس نوشته به عموم جامعه معرفی شوند تا از این رهگذر شاهد تاثیرات مثبتی در مواجهه مردم با فضای مجازی باشیم.


 


به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی فرایند ثبت و دریافت آثار دوازدهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال به عنوان بزرگترین رویداد شناسایی و معرفی آثار و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دیجیتال که همزمان با عید فطر آغاز به کار کرده است، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

 

«انقلاب اسلامی و مقاومت (با محوریت نقش شهید حاج قاسم سلیمانی)»، «خانواده و سبک زندگی»، «اقوام، فرهنگ محلی و گردشگری»، «مسجد و مناسک دینی»، «امید، تفریح و نشاط اجتماعی»، «سواد رسانه‌ای و زیست مجازی»، «حکمرانی و مدیریت فرهنگی»، «خدمات مطالعاتی، آموزشی و پژوهشی» و «روایت کرونا در فضای مجازی» محورهای اصلی جشنواره امسال هستند.

 

صاحبان بسترهای تولید و نشر، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌های رایانه‌ای و محتواهای دیجیتال می‌توانند با مراجعه به سامانه www.platzaar.ir در این جشنواره شرکت کنند.



 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۴۸۶
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha