۶۶۴۵۳۱۰_۲۹۳





به گزارش تهران پرس، علیرضا شه پرست در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت: برای موفقیت دولت سیزدهم در حل مشکلات اقتصادی، مهمترین مسئله رویکرد دولت و نگاه آن به اقتصاد است.








وی با تاکید براینکه از ابتدا باید پذیرفت که اقتصاد یک کل منسجم است و با نگاه بخشی نمی‌توان راهکاری اثر بخش برای آن ارائه داد افزود: در شرایط فعلی الزاما باید یک صدا از تیم اقتصادی دولت به گوش برسد؛ لذا تشکیل تیم اقتصادی هماهنگ در همه سطوح ضروری است.

 

شه پرست ادامه داد: پس از تشکیل ساختار اقتصادی هماهنگ در دولت، اصلاح نظام مالی و بانکی، اصلاح نظام مالیاتی و اصلاح ساختار بودجه باید در دستور کار قرار گیرد.

 

این کارشناس اقتصادی، استقرار شفافیت را یکی دیگر از عوامل موثر در موفقیت دولت آینده دانست و گفت: در همه اقدامات پیش روی دولت آنچه که می‌تواند دلگرم کننده فعالان اقتصادی و مردم باشد استقرار شفافیت و مبارزه با فساد در هر سطحی است.

 

وی افزود: به موازات مبارزه با فساد و استقرار شفافیت دولت، باید به معیشت مردم از طریق کاهش هزینه‌های خانوار و افزایش درآمد خانواده‌ها توجه کند.

 

شه پرست گفت: یکی ازاقدامات فوری، استقرار نظام مدیریت زنجیره تامین جهت تامین کالا‌های اساسی است که می‌تواند نیاز‌های اساسی مردم را با اطمینان و قیمت مناسب تامین کند.









انتهای پیام/الف



کد خبر: ۸۴۸۲
۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha