سردار+رحیمی+
به گزارش گروه اجتماعی تهران‌پرس؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه دوازدهمین مرحله از طرح ظفر پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال مبارزه با مواد مخدر که «پیشگیری، نقش رسانه‌ و نقش خانواده» است؛ اظهار کرد: امروز با قاچاقچیانی که هیچ ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیستند در حال مبارزه هستیم.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه پلیس تهران بزرگ در برخورد با قاچاقچیان و کشف مواد مخدر رتبه نخست کشور را کسب کرد، تصریح کرد: در تهران موضوع مبارزه با مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان، قاچاقچیان عمده و جمع‌آوری معتادین متجاهر از طرح‌های اولویت‌دار پلیس است؛ در این راستا با اجرای طرح ظفر ۱۲، بیش از دو تن و ۴۳۱ کیلو مواد مخدر کشف شده که ۵۰۰ کیلو از آن از خرده فروشان کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح چهار باند مواد مخدر متلاشی و ۶۳ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت به رصد پلیس در فضای مجازی اشاره و بیان داشت: ۴۳ تارنما در این مرحله از طرح رصد شدند که ۲۳ نفر از عوامل اصلی این تارنماها شناسایی و دستگیر شده و ۱۶ کیلوگرم مواد مخدر از مخفیگاه‌های آنها کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: با اجرای این مرحله از طرح ظفر، ۷ مرکز فروش مواد مخدر پلمب و ۳۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت کشف و توقیف شد، همچنین ۲ هزار و ۱۰۸ معتاد متجاهر هم جمع‌آوری شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه از امروز یکی از بخش‌های مرکز بازپروری سروش تبدیل به مرکزی برای نگهداری معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال می‌شود ، اعلام کرد: این مرکز برای ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد؛ در واقع یک بخشی از فاز دوم مرکز مهر سروش به این افراد اختصاص داده شده است؛ چراکه پیش بینی ما این است که در سطح تهران ۲۰۰ معتاد متجاهر زیر ۱۸ سال داریم. با تلاش همکارانم در بحث دستگیری قاچاقچیان ۲۴ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم.

انتهای پیام/
کد خبر: ۸۴۵۲
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha