۶۶۴۰۳۶۰_۴۵۲







به گزارش تهران پرس، محمد باقر قالیباف در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر اردستان با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) شهید بهشتی را سیدالشهدای انقلاب اسلامی خواند گفت: شهید بهشتی یک سیاستمدار دین‌مدار بود که این ویژگی امروزه کمتر در جامعه مشاهده می‌شود.



وی افزود: او اسلام شناس دیندار بود و انسانی بود که یک جهان بینی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت و قرآن داشت.


رییس مجلس با شاره به اینکه شهید بهشتی در عدالت خیلی حساس بود گفت: همه ما مکلف هستیم عدالت را در هر شرایطی رعایت کنیم؛ همچنین این حق مردم است که بتوانند با مسؤولان بدون مانع سخن بگویند.قالیباف مسئولیت پذیری را  ویژگی دیگر شهید بهشتی  بیان کرد و گفت:این شهید بزرگوار  اعتقاد داشت مردم نباید خود را کنار بکشند و باید در میدان باشند و معتقد بود اگر  مردم در صحنه نباشد دولت قوی شکل نمی گیرد .



وی تاکید کرد: نظام اسلامی وقتی قوی است که مردم در صحنه حضور داشته باشند و اگر ما امروز گرد هم به یاد شهدا هستیم باید در مسیر مردم حرکت کنیم.

رییس مجلس با بیان این که خون شهدای هفتم تیرماه ریشه منافقین را خشکاند، افزود: منافقان تشکیلاتی منسجمی داشتند و بیش از ۱۷ هزار نفر را به شهادت رساندند، اما بعد از شهادت شهید بهشتی کارشان سخت شد و   به سمت نابودی رفتند.

قالیباف در ادامه به شخصیت شهید سپهبد سردار سلیمانی  اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی مانند شهید بهشتی مظلوم بود و مورد هجمه قرار گرفت.


شهید بهشتی  اعتقاد داشت مردم نباید خود را کنار بکشند و باید در میدان باشند و معتقد بود اگر  مردم در صحنه نباشد دولت قوی شکل نمی گیرد .وی گفت: حاج قاسم از سال ۵۹ تا روزی که به شهادت رسید بدون وقفه در راه خدا مجاهدت کرد و کمتر کسی در کشور داریم به شیوه شهید سلیمانی آمیخته به اخلاص و در اوج گمنامی مجاهدت کرده باشد.

رییس قوه مقننه گفت: شهید سلیمانی بیست سال در سپاه قدس تلاش کرد و هژمونی آمریکا را در منطقه شکست داد و همه تهدیدات از امت اسلامی  را دور کرد.

قالیباف ادامه داد: شهید سلیمانی در مقابل تجهیزات دشمن چیزی نداشت، اما ایستاد، چون هم  به سنت‌های الهی و هم  به مردم ایمان داشت.


وی تاکید کرد: شهید سلیمانی امروز در میان ما نیست، اما خون  او  مانند خون شهید بهشتی که ریشه منافقین را خشکاند، ریشه وابستگان به غرب را خواهد خشکاند.

قالیباف با بیان اینکه پاداش مجاهدت شهادت است، افزود: شهید سلیمانی وفادار به مردم بود و اعتقاد داشت سنت‌های الهی پایدار می‌ماند و باور داشت که خدا موفقیت می‌دهد و  او  ماندگار همیشه تاریخ است.

رییس مجلس  در ادامه به حضور مردم در تمامی  عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: مردم همیشه حجت را بر ما تمام کرده اند و پای کار انقلاب بودند.

قالیباف تاکید کرد:  دولت جدید،  مجلس و قوه قضائیه در کنار مردم و جوانان خلاق با نیت خالص و حرکت مجاهدانه و سیاست ورزی مومنانه گام بر می‌دارد.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های کشور در شرایط سخت و تحریم‌های فعلی می‌تواند به بهتر شدن شرایط و ثبات دادن به کشور در برنامه پنج ساله کمک کند.








منبع: صداوسیما


انتهای پیام/الف


کد خبر: ۸۴۴۷
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha