۱۴۲۲۹۳۰۷_۷۴۰
 

به گزارش تهران پرس، حسن جلیلی، مدیر طرح تولید واکسن برکت در گفت وگوی ویژه خبری با موضوع آخرین اخبار از روند تولید واکسن‌های ایرانی کرونا اظهار کرد: تولید انبوه واکسن کرونا را از اردیبهشت ماه آغاز کرده ایم و در حال حاضر، بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا تولید شده است.

 





او ادامه داد: تولید شدن بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا به این معنی نیست که تمام این حجم تولید داخل در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است بلکه پس از طی مراحل قانونی به تدریج در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

 

جلیلی توضیح داد: برنامه ما برای تولید انبوه طی دو ماه آینده یعنی شهریور بیش از ۲۰ میلیون دز در ماه است. میزان تولید هفتگی ماه در حال حاضر بین یک تا یک میلیون و ۲۰۰ دز واکسن کوو ایران برکت در هفته است که در دو تا سه هفته آینده به ۲ تا ۲.۵ میلیون دُز در هفته افزایش پیدا خواهد کرد.





 

 





واکسن "کوو ایران برکت" در برابر کدام جهش های کرونا، ایمنی ایجاد می کند؟

مدیر طرح تولید واکسن برکت توضیح داد: در حال آزمایش روی گونه های مختلف ویروس کرونا هستیم. کسانی که واکسن برکت دریافت کرده بودند آنتی بادی ترشح شده در بدن آن ها توان مقابله با ویروس انگلیسی را داشت. تقریبا از ۱۰ روز پیش بر روی گونه آفریقای جنوبی آزمایش را شروع کردیم و امروز به این نتیجه قطعی رسیدیم که  افرادی که در مراحل اول و دوم مطالعه بالینی واکسن دریافت کرده بودند، در برابر سویه انگلیسی و آفریقایی ایمنی خوبی دارند و توان شکست این دو نوع ویروس کرونا را دارند.

 

جلیلی ادامه داد: نگرانی لطمه وارد شدن از سوی این ویروس ها به کسانی که واکسن کرونای برکت را دریافت کرده اند مرتفع شد. در حال تلاش برای آزمایش سایر گونه های جهش یافته نیز هستیم.

 

جلیلی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ کشور خواستار واکسن کووایران برکت و به طور مرتب پیگیر دریافت واکسن هستند و درخواست حجم بالایی از این واکسن را داشته اند. منتظر سیاست‌های وزارت بهداشت در این زمینه هستیم تا در چارچوب این سیاست‌ها حرکت کنیم. دانش فنی این واکسن بومی شده و اگر این واکسن به تولید انبوه هم نرسد برای کشور ارزش بالایی دارد و می‌توانیم این دانش فنی را در اختیار سایر کشور‌ها قرار دهیم.


 



منبع:باشگاه خبرنگاران




انتهای پیام/الف





















کد خبر: ۸۴۴۴
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha