۴۷۸۲۹۴_۱۳۷۰۲۳۹۹۱۲_۳۲۰_۲۰۱۱۱
حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره نگاه رویکردی وزیر خارجه دولت سیزدهم بیان کرد: وزیر خارجه آینده باید دارای تجربه، تخصص، تقوا و تعهد باشد و توانایی انجام کار را داشته باشد.

 

وی ادامه داد: وزیر خارجه دولت سیزدهم باید تهور و شجاعت داشته باشد تا با تشر بیگانگان میدان را خالی نگذارد و در یک کلام اهلِ میدان باشد. این وزیرخارجه می تواند از حقوق ملت دفاع کند و وزارت خارجه را به سمت و سویی ببرد که بتوانیم شاهد گشایش هایی در مسائل مختلف باشیم.

 

کنعانی مقدم تصریح کرد: معتقدم وزیرخارجه باید در حوزه دیپلماسی اقتصادی کار کرده باشد و توانایی این را داشته باشد چون یکی از وظایف وزیر خارجه در صحنه بین الملل، رفع تحریم‌ها، دورزدن و خنثی کردن تحریم‌هاست. لذا این موضوع قاعدتا باید جزو ماموریت وزیر خارجه دولت بعدی باشد.

 

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه به مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: سیاست های ابلاغی در سیاست خارجی ما کاملا مشخص و مبتنی بر راه و مسیری است که رهبر معظم انقلاب تعیین کرده‌اند؛ این سیاست مبتنی بر حمایت از مقاومت، مبارزه با صهیونیسم و فرصت طلبی امریکا و همچنین همکاری و همگرایی با کشورهای اسلامی و عربی خصوصا همسایگان است.

 

این کارشناس بین الملل با اشاره به موضوع برجام اظهار داشت: دولت آتی باید موضوع به سرانجام رساندن برجام و رفع تحریم‌ها را جز اولویت های خود قرار دهد، برای اینکه نمی‌شود پرونده برجام را همچنان مفتوح و بدون نتیجه و ختم قائله نگاه داشت. از همین رو رئیس جمهور منتخب باید فردی را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کند که در کنار فاکتورهای ضروری ذکر شده، درعرصه دیپلماسی باسابقه باشد و از موضع قدرت و برتری مذاکرات برجام را به سرانجام برساند.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۴۴۵
۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha