۱۴۰۰۰۱۲۲۰۰۰۳۰۴_Test_PhotoN
 

 

محمدکاظم انبارلویی فعال سیاسی و عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره ویژگی‌های ضروری وزیر کشور دولت آینده بیان کرد: وزیر کشور باید از میان رجال سیاسی و مذهبی کشور انتخاب شود، دانش و تسلط او به جغرافیای سیاسی و طبیعی کشور نیز در طول خدمات این فرد در نظام جمهوری اسلامی محرز شود تا بتواند وظایف کلیدی خود را انجام دهد.

 

انبارلویی با بیان اینکه وزیر کشور یکی از مجریان قانون اساسی است، عنوان کرد: التزام عملی به قانون اساسی و اعتقاد به ولایت فقیه از مختصات اولیه نظام فکری او باید باشد.

 

عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: وزیر کشور دستِ رئیس جمهور در استان ها و شهرها برای اجرای سیاست های دولت است و عمیقا باید این سیاست ها را بشناسد و به آن اعتقاد داشته باشد.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه اولین و کلیدی ترین وظیفه وزارت کشور تامین امنیت داخلی است، عنوان کرد: بحث امنیت از یک سو به وحدت ملی و انسجام اسلامی در سراسر کشور و از سویی دیگر به امنیت نظامی ارتباط پیدا می کند،  لذا وزیر کشور طبق حکمی که از فرمانده کل قوا می گیرد رئیس انتظامات نیروی انتظامی نیز است.

 

انبارلویی در ادامه با اشاره به وظایف مجموعه های زیرنظر وزارت کشور اشاره کرد و گفت: فرمانداران، بخشداران و استانداران در سراسر کشور باید در تخصیص منابع کشور و در برخورد با احزاب، گروه ها و اقوام و مذاهب برابر برخورد کنند و نماد عدالت، انصاف و تامین آزادی های فردی و اجتماعی باشند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور، رئیسِ جمهور همه ملت است، فرمانداران، استانداران و بخشداران نیز باید فرماندار، استاندار و بخشدار همه مردم باشند و برخورد آنها با رعایت عدالت و انصاف باشد.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۴۱۶
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha