LM0A5594
به گزارش تهران پرس به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران و با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شـــهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج تشکیل شد و طرح موضعی طراحی شهری محله فرحزاد مورد بررسی قرار گرفت.

علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در تشریح تصمیمات این جلسه گفت: طرح ساماندهی محدوده واجد ارزش فرحزاد به وسعت ۲۱۱ هکتار طی سال های ۹۶ تا ۹۹ در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفته بود که نهایتاً پس از بررسی گزارش های مربوطه در چندین جلسه کارگروه فنی و انجام اصلاحات لازم، در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج مطرح و تصویب شد.

وی ادامه داد: این طرح که شامل ۶۹ هکتار از محله فرحزاد می شود، با تمرکز بر حوزه سکونت و با هدف صیانت از بافت ارزشمند این محله تهیه و تدوین شده و بر ممانعت از هرگونه تغییر در مورفولوژی بافت محله فرحزاد و توده گذاری محله " مطابق الگوی ارگانیک"، احیاء و باز زنده سازی بافت قدیم روستایی با رویکرد اقتصاد مبتنی بر گردشگری پایدار، تداوم الگوی تاریخی و شناسایی بناهای با ارزش تاریخی، تکمیل خطوط و احداث ایستگاه های مترو در این محدوده تأکید دارد.

اشراقی افزود: با تصویب طرح موضعی طراحی شهری محله فرحزاد، پس از سال ها ضوابط ساخت و ساز و معماری این محله تعیین و تکلیف شد.

لازم به ذکر است، در ادامه این جلسه، دستورالعمل حفاظت از بناها و ساختارهای ارزشمند تاریخی بر مبنای انتقال حق توسعــه (TDR) مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت موضوع، قرار شد شـــــــهرداری تهران پس از بررسی ها و هماهنگی های لازم این طرح را به کمیسیون ماده پنج ارائه کند.
کد خبر: ۸۴۳۳
۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha