۸۲۷۳۰۶۶۸-۷۱۹۹۱۱۶۷
 

 

محمود محمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره ویژگی‌های لازم برای تصدی جایگاه وزارت خارجه در دولت سیزدهم عنوان کرد: وزیر خارجه دولت آتی باید یک چهره شناخته شده بین المللی، منطقه‌ای و مسلط به مسائل سیاست خارجی باشد که هم مقبولیت بین المللی پیدا کند و هم مقبولیت داخلی داشته باشد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان کرد: شخص وزیر خارجه آینده باید از تجربه، دانش، مهارت و توانمندی برای پیشبرد دستگاه دیپلماسی در شرایط پرتنش کنونی منطقه و جهان برخوردار باشد و به ساختار، وظایف و شیوه های کارآمدتر کردن دستگاه سیاست خارجی نیز اشراف داشته باشد. طبعا درچنین صورتی موفق خواهد بود.

 

محمدی با اشاره به دیدگاه‌های آیت الله رئیسی درباره مسائل بین الملل بیان کرد: شاید بهترین رویکرد که برای منطقه ما می‌تواند مناسب باشد، رویکرد مودت و دوستی با همسایگان است که رئیس‌جمهور منتخب آن را در اولویت های اول خود مطرح کرده اند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه عنوان کرد: طبعا راهبردی که در سیاست خارجی جدید می‌تواند موثر باشد، کاهش تهدید و هم زمان افزایش قدرت است.

 

وی در ادامه افزود: تهدیدات پیرامونی ما زیاد است و کشورهای قدرتمند فرا منطقه‌ای در منطقه به‌خاطر انرژی و موقعیت ژئوپولیتیک در رقابت هستند، به همین دلیل این تهدیدات متوجه منطقه و کشور ما نیز می شود. در نتیجه کاهش تهدید و تنش یکی از شیوه‌های موثر راهبرد و هم زمان افزایش قدرت است، برای اینکه بتوانیم در معادلات بین المللی به‌طور موثر نقش ایفا کنیم و هم بتوانیم در منطقه محور تعامل، هم بستگی و امنیت جمعی نیز باشیم.

 

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۳۹۱
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha