۳۴۵۷۸۴۸
به گزارش تهران پرس،  بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در صبحگاه روز پنجشنبه (۳ تیرماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وضعیت ناپایدار جوی است. عدم وزش باد مؤثر در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه براین با توجه به حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در برخی مناطق افزایش غلظت این آلاینده سبب کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد.

 

عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت امشب سبب انباشت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

 

افزایش تندی باد تا صبح روز جمعه (۴ تیرماه) و کاهش تردد خودروها در روز تعطیل تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل قبول خواهد شد. طی روز به‌تدریج بر میزان ناپایداری جوی و تندی باد افزوده خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، اگرچه در برخی ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن می‌تواند در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا شود.

 

با تداوم شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت جمعه پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

 

کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با میانگین ۱۰۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و آلاینده شاخص ازن بود. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۷۱ است و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول قرار دارد.

 

 

انتهای پیام /الف
کد خبر: ۸۳۷۳
۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha