۲۸۶۸۵۳۸
 

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تهران پرس درباره ویژگی های ضروری برای تصدی جایگاه وزارت خارجه دولت سیزدهم بیان کرد: وزیر خارجه دولت آتی باید دارای شناخت دقیق از سیاست های پیشین امریکا و غرب، تسلط بر ادبیات گفتمانی و یک شخصیت کاملا معقول در عرصه های بین المللی باشد، ضمن اینکه بتواند مذاکرات را ادامه دهد و آشنا به پیچیدگی های مذاکرات نیز باشد و به تعبیری در تراز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی و دارای روحیه انقلابی باشد.

 

هانی زاده در ادامه تاکید کرد: آقای رئیسی بایستی شخصیتی را انتخاب کند که به عنوان ویترین جمهوری اسلامی ایران، قادر باشد در این شرایط حساس گفتگوها را با جهان ادامه دهد و تاثیر مثبت ایران را برای جهانیان ثابت کند.

 

وی به اولین نشست مطبوعاتی رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: کنفرانس اخیر مطبوعاتی آقای رئیسی و پاسخ های هوشمندانه ایشان ثابت کرد که رئیس جمهور منتخب از تجربه کافی و توانمندی بالایی برای اداره سیاست خارجی ایران و اشراف کامل بر سیاست گذاری های ایران در عرصه های منطقه و بین الملل برخوردار است.

 

کارشناس مسائل بین الملل درباره رویکرد دولت جدید سیزدهم در عرصه منطقه ای نیز گفت: دولت سیزدهم در عرصه های منطقه ای طبیعتا تعامل مثبتی با کشورهای منطقه به ویژه با کشورهای همجوار خواهد داشت. ضمن اینکه آقای رئیسی بارها اعلام کرده است دست دوستی را به سوی کشورهای منطقه دراز خواهد کرد و این یک نقطه بسیارمهمی در عرصه تعاملات منطقه ای است.

 

هانی زاده با انتقاد از روند مذاکرات برجامی اظهار داشت: در طول سال های گذشته لبخندها و دادن امتیاز به کشورهای غربی نتیجه نداد و جامعه ایرانی نتوانست آثار اقتصادی برجام را در داخل و در عرصه های معیشتی و اقتصادی خود دریافت کند به همین دلیل تجربه ثابت کرده مماشات و دادن امتیازهای زیادی به غرب هیچ نتیجه ای نداشته است.

 

این کارشناس سیاسی در خاتمه تاکید کرد: باید برجام با ادبیات پر چالش تر و با تاکید بر انسجام داخلی، وحدت ملی، همکاری طیف های سیاسی و طبق شرایط و الگوهای ایرانی و اسلامی به عنوان یک توافق نامه بین المللی مورد پیگیری قرار گیرد. در این راستا اگر کشورهای غربی بخواهند همچنان دنباله روی سیاست های امریکا باشند، طبیعتا ایران به همان مسیر کاهش تعهدات برجامی ادامه خواهد داد.

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۳۴۷
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha