آیت+الله+رییسی









به گزارش تهران پرس، آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه که امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه در مرقد بنیانگذار مطهر امام خمینی (ره) حضور یافته بود در سخنانی با تبریک و تهنیت سالروز ولادت باسعادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گفت: خداوند را شاکریم که توفیق داد در آغاز هفته قوه قضاییه در حرم مطهر امام بزرگوارمان در خدمت یادگار امام عظیم الشان مان و مسئولان عالی قضایی حرم امام را زیارت کنیم و میثاق ببندیم.

 




وی افزود: میثاق با امام، میثاق با همه خوبی‌ها و میثاق با ارزش‌های انقلاب اسلامی و کارکردن و تلاش کردن برای خدا و توجه داشتن به مردم، مردم داری و مردمی بودن است.




در مکتب سیاسی امام توجه به مردم تشریفاتی نیست

آیت الله رئیسی گفت: حقیقتا امام در سیره پاکشان توجه به مردم، تشریفاتی و سیاسی نبود و از نوع دم زدن از مردم که در تمام دنیا توسط احزاب و گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و روسای برخی از کشور‌ها مرسوم است که بگویند مردم، نبود؛ تفاوت آن‌ها با امام (ره) این است که در مکتب سیاسی امام توجه به مردم تشریفاتی نیست و حقیقتا امام مردم را باور داشتند.

 

وی افزود: امام نظر، رای و نگاه مردم را مورد توجه قرار می‌دادند.

 

رئیس قوه قضاییه گفت: میثاق با امام، مردم دار بودن و توجه به مردم به ویژه توجه به محرومان و مستضعفان است.

 

آیت الله رئیسی افزود: در گفتمان امام بزرگوارمان توجه به محرومان و مستضعفان محورمیت خاصی دارد.

 

وی گفت: اگر انسان رصد کند دیدگاه امام و سمت گیری‌های امام بزرگوار را می‌بیند که توجه به محرومان و مستضعفان یک جایگاه ویژه‌ای در نگاه و گفتمان امام دارد.








آیت الله رئیسی افزود: میثاق با امام، میثاق با عدالت است و مجری عدالت بودن هم، عادل بودن و هم خواهان اجرای عدالت بودن است و امام قبل از پیروزی انقلاب در سخنرانی و فرمایشاتشان همواره تاکید داشتند که باید جامعه‌ای بر پا کرد که مبتنی بر اصول و مبانی باشد.

 

وی گفت: عقلانیت، معنویت، عدالت، اخلاق از جمله مبانی بود که امام همیشه بر آن تاکید داشتند و معتقد بودند که جامعه را باید بر این مبانی بنا کرد و تلاششان در زمان حیات طیبه شان این بود که این مبانی را در جامعه مستحکم کنند به نحوی که جامعه مبتنی بر این مبانی استوار شود و تاکید بر اینکه کار باید با تدبیر صورت گیرد.

 

 

همه سازمان‌ها و ادارات باید با مردم مهربان رفتار کنند


رئیس دستگاه قضا گفت: مهربان بودن، ملجاء بودن و اگر مردم پناه بردند به سازمان یا اداره دولتی یا به دستگاه قضا، احساس کنند از آن‌ها رفع ظلم می‌شود و گشایشی در کار و زندگی آن‌ها ایجاد خواهد شد.





آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام خمینی (ره) به مناسبت هفته قوه قضاییه؛ افزود: امروز باید در محضر روح مطهر حضرت امام بزرگوارمان و ملت عزیزمان تاکید کنم که امروز فرزندان شما در دستگاه قضایی تلاششان را برای اجرای عدالت معطوف کرده اند.





وی گفت: فرزندان شما، دستگاه قضایی را پناه قرار دادند برای کسانی که مورد ظلم و ستم واقع شدند و سمت و سوی دستگاه قضایی آن است که یک پدر مهربان باشد لذا یکی از محور‌های کار در دستگاه قضایی مسئله مهربان بودن با مردم است، نه فقط دستگاه قضایی بلکه همه سازمان‌ها و ادارات باید امروز با مردم مهربان رفتار کنند.





آیت الله رئیسی تصریح کرد: مهربان بودن، ملجاء بودن مهم است و اگر مردم پناه بردند به سازمان یا اداره دولتی یا به دستگاه قضا، احساس کنند از آن‌ها رفع ظلم می‌شود و گشایشی در کار و زندگی آن‌ها ایجاد خواهد شد.





رئیس قوه قضاییه ادامه داد: محور دوم اینکه به لحاظ قدرتی که قانون به دستگاه قضایی داده است، مقتدرانه عمل کند، هر سازمان و دستگاهی یک قانون و یک مبانی قانونی دارد و قانونگذار به او یک جایگاه داده، هر سازمانی که بنا شده مبتنی بر آن قانونی است که سازمان را برپا کرده، به حساب آن قدرتی که قانون به سازمان و دستگاه دولتی یا یک قاضی یا یک مجموعه قضایی داده است باید مقتدرانه عمل کند و اقتدار شخصی نیست، اقتدار به لحاظ قدرتی است که قانون به او داده است و باید مقتدرانه عمل کند.














آیت الله رئیسی تاکید کرد: باید در دستگاه قضایی با مهربانی، اقتدر و عقلانیت کار دنبال شود، امروز ما باید آزمون و خطا را نداشته باشیم، چون ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و به برکت آموزه‌های امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره آموزه‌های آن‌ها چراغ راهی است برای همه و باید تمام دست‌اندرکاران و خدمتگزاران در همه حوزه‌ها؛ باید تلاش کنیم آنچه که خواست امام، شهدا و رهبری معظم انقلاب اسلامی، عمل شود.



وی گفت: این خواسته جدای از خواسته مردم نیست، آنچه امام فرمودند و آنچه امروز رهبری می‌فرمایند، دقیقاً خواست مردم است، در واقع ما به عنوان کارگزاران و دست‌اندرکاران موظفیم آنچه را خواسته رهبری معظم انقلاب و خواست مردم است محقق کنیم و محور اجرای عدالت است.



آیت الله رئیسی گفت: حرکت همه انبیا اجرای عدالت است؛ اول مبارزه با طاغوت و دوم برقراری عدالت و امروز در دستگاه اجرایی برای اجرای عدالت باید خیلی تلاش کنیم تا در تمام لایه‌های اجرایی عدالت حکم کند به نحوی که پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی کمتر شود.



رئیس دستگاه قضا ادامه داد: لازمه کاهش پرونده‌های قضایی این است که در دستگاه اجرایی برای اجرای عدالت تلاش شود، قطعا ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی به کاهش پرونده‌های قضایی کمک می‌کند.



آیت الله رئیسی گفت: در دوره تحول ۲ ساله‌ای که بنده افتخار داشتم در خدمت دستگاه قضایی باشم به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ دستگاه قضایی محور سند تحول و کار تحولی در دستگاه قضایی را اجرای عدالت قرار دادیم، فعال کردن سامانه‌ها و بخش‌های رسیدگی به پرونده‌ها به ویژه پرونده‌هایی که مردم دغدغه داشتند و به تاخیر افتاده بود و به ویژه پرونده‌های کثیرالشاکی همه در راستای اجرای عدالت انجام شد.





خط امام تشکیل ایران قوی است


رئیس قوه قضاییه تنها راه نجات کشور را عمل دقیق به خط نورانی امام و انقلاب دانست و گفت: خط امام تشکیل ایران قوی است.



آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه سخنانش در مرقد مطهر بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه عدالت و اجرای آن از سیاست‌های محوری ماست، گفت: برای اجرای دقیق کار‌ها گاهی دو تا سه برابر فعالیت‌های همکاران افزایش داشته است و در بعضی بخش‌ها مثل سازمان ثبت تا ۴ برابر فعال‌تر شده اند تا کار‌ها به نحوی انجام شود که دغدغه مردم به حداقل برسد.



وی با تاکید بر اینکه این حرکت در دولت نیز اینگونه باشد و تحول در دولت مسئله بسیار مهمی است که مردم خواهان آن هستند و در این انتخابات هم پیام مردم انجام تحول بوده است، افزود: اجرای این تحول بر محوریت عدالت است و باید در دستگاه‌های اجرایی عدالت را دنبال کرد.



آیت الله رئیسی با بیان اینکه امروز در محضر امام از روح بلند ایشان می‌خواهیم که برای ما دعا کنند و یقین داریم که روح بلند ایشان دغدغه انقلاب و نظام و مردم را دارد، گفت: برای همه خدمتگزاران و کسانی که در مسیر شما گام برمی دارند دعا کنید و احساس ما این است که امروز بیش از هر زمانی خط امام باید در کشور به صورت نورانی پیگیری شود و فعالان در این عرصه چه در دستگاه قضایی و چه سایر دستگاه‌ها تلاش کنند این خط حفظ شود، زیرا این خط راه نجات کشور است.



وی با اشاره به اینکه رهبری بار‌ها فرموده اند که خط امام را خوب بشناسید و خط امام خط مردم داری و توجه به خداست، افزود: خط امام، خط ظلم ستیزی، استکبارستیزی، توجه به ولایت و جایگاه، ولی و خط رفع فقر و محرومیت و مشکلات مردم و دغدغه‌های آن هاست.



آیت الله رئیسی افزود: خط امام، خط تشکیل یک ایران قوی است که تمام مولفه‌های قدرت در ایران اسلامی فرصت ظهور و بروز داشته باشد.



وی با ابراز امیدواری برای حرکت در خط انقلاب گفت: ان شاءالله بتوانیم در این خط نورانی حرکت کنیم و خط امام را دقیق بشناسیم که نجات، امنیت، صلابت، سلامت و قوت کشور در توجه به خط امام و عمل به آن خط نورانی خواهد بود.


 

 

منبع: صداوسیما

 

انتهای پیام/الف
کد خبر: ۸۳۳۶
۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha