Screenshot_۲۰۲۱۰۶۲۲-۱۲۱۶۵۸_Chrome
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ امین شاهرخی، مدیر کل بهزیستی استان تهران ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و شهادت اولین ریاست بهزیستی؛ اظهارکرد: امیدوارم آقای رئیسی همانطور که در ریاست قوه قضائیه موفق بودند در مناسب اجرایی جمهوری اسلامی ایران نیز موفق باشند‌.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی، سازمان اجتماعی و حمایتی به ویژه از اقشار ضعیف جامعه است. اطلاع رسانی از خدماتی که از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود را وظیفه خود می دانیم، تفاوت سایت بهزیستی طی چند سال اخیر بیانگر توجه آگاه سازی و شفاف سازی این سازمان است.

کاهش شکایات مردمی از سازمان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه فرزند خواندگی در سایت سازمان بهزیستی شکایات مردمی به این سازمان کاهش یافته است. با راه اندازی این سامانه مردم نسبت به مراحل کار اداری آگاه می‌شوند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: هم‌چنین مراکز مثبت زندگی در سایت سازمان بهزیستی بازگذاری شده است و سال گذشته ۲هزار و ۲۰۰ مرکز افتتاح شد، خدمات سازمان بهزیستی به ضعیف ترین اقشار جامعه ارائه می شود.

بازدید مددجویان از سالمندان و معلولان

وی افزو: افراد سالمند، معلول و... در گذشته به مراکز بهزیستی مراجعه می کردند؛ اما پس از راه اندازی مراکز مثبت زندگی مددجویان ما به افراد سالمند و معلول و... بازدید می کنند؛ تاکنون ۵۰ هزار نفر بازدید صورت گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه اکنون در ابتدای راه مراکز مثبت زندگی هستیم، بیان کرد: با راه اندازی این مراکز دیگر صف‌ها و انتظارها در سازمان بهزیستی پایان خواهد یافت، این مراکز باید ۲۰ سال پیش راه اندازی می شد که متاسفانه انجام نشد‌.

پایان دوران بگیر و ببند کودکان کار

شاهرخی درخصوص کودکان کار خاطرنشان کرد: فرایند کودکان کار شامل شناسایی جذب و توانمندسازی خانواده می‌شود؛ در این فرآیند دیگر فرآیند بگیر و ببند کودکان کار پایان می یابد. ۹۷۰ کودک کار شناسایی و جذب شده اند که ۸۵۰ نفر اتباع و ۱۲۰ نفر ایرانی هستند. با سازمان اتباع رایزنی های مورد نیاز صورت گرفته است.

پرداخت ۲۰ درصد حداقل حقوق به مستمری بگیران سازمان بهزیستی

وی بیان کرد: ما باید ۲۰ درصد حداقل حقوق را برای خانواده مستمری بگیر سازمان در نظر بگیریم اما تا کنون این اتفاق رخ نداده بود اما امروز به لطف خدا این کار صورت گرفته است.

شاهرخی گفت: مستمری مددجو خانواده یک نفره سازمان بهزیستی ۳۵۰ هزار تومان، خانواده دو نفر ۵۰۰ هزار تومان، خانواده سه نفر ۷۰۰ هزار تومان، خانواده چهار نفر ۹۰۰ هزار تومان و مستمری خانواده پنج نفر به بالا به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

تزریق واکسن آنفلانزا پیش از ساخت واکسن کرونا

وی اظهار کرد: پیش از ساخت و ورود واکسن کرونا، به مددجویان خود واکسن آنفلانزا تزریق کردیم؛ اولویت نخست ما مراکز سالمندی بیش ۱۶ هزار نفر را سپس شبه خانواده‌ها ۲ هزار ۹۹۱ نفر، مراکز پیش گیری (کمپ) بیش از ۳ هزار واکسیناسیون آنفلانزا صورت گرفت. در کل بیش از ۹۰ درصد مددجویان ما واکسینه شدند، ۱۰ درصد داوطلب تزریق نداشتند.

۹۰ درصد مددجویان بهزیستی واکسن کرونا دریافت کردند

وی درخصوص تزریق واکسن کرونا گفت: در دو مرحله تجویز می شود؛ در مرحله نخست ۷ هزار ۷۸۵ نفر واکسن کرونا زدند و تا کنون بیش از ۴ هزار نفر بین مراکز سالمندان و معلولان صورت گرفته است.

شاهرخی ادامه داد: در سطح استان تهران حدود ۵۰ درصد واکسن کرونا هستند طی یک هفته آینده بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد تزریق می شود. واکسیناسیون کرونا تمامی معلولین ساکن در مراکز بهزیستی طبق دستور العمل ها انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: گروه های نظارتی با تیم های بهداشت همراه هستند ما در فرایند تزریق واکسن کرونا ما دخالتی نداریم و ما تنها معرفی می کنیم.

درصورت کمبود مرکز در شرق تهران ۲ مرکز را در نظر گرفته ایم

وی گفت: مراکز ماده ۱۶ و ۱۵ داریم که ظرفیت داریم تا زمانی که نیروی انتظامی جمع آوری کند، این افراد را در مراکز ماده ۱۶ نگه خواهیم داشت. مرکز خوب جامع در شهر ورامین اخیرا افتتاح کرده ایم. زخم باز احسان ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد اگر در شرق تهران با کمبود جا مواجه شدیم این افراد به این . همچنین به خانوار نیازمند این افراد نیز مستمری پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
کد خبر: ۸۳۱۲
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha