۹۵۴۰۲۸_۶۳۶
به گزارش تهران پرس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: به دلیل سالی کم بارش و مصرف خارج از الگوی ۵۰ درصد تهرانی‌ها، وضعیت استان نارنجی است و تا به این لحظه وارد قسمت قرمز نشدیم و اگر میزان مصرف افزایش یابد، در اولین اقدام آب مشترکان پرمصرف را قطع خواهیم کرد.

محمدرضا بختیاری در عین حال گفت: ۵۰ درصد مردم تهران کمتر از حد نرمال که ۱۴ مترمکعب است، آب مصرف می‌کنند.

وی همچنین گفت: ۳۰ درصد تهرانی‌ها کمی بیش از الگوی مصرف آب استفاده می‌کنند و ۲۰ درصد نیز مشترکان پرمصرف هستند.

بختیاری افزود: نسبت به کل جمعیت ۵ درصد از تهرانی‌ها، چندین برابر الگوی مصرف، آب شرب استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: تنها بر اساس مصوبه شورای تامین اقدام به قطع آب مشترکان پرمصرف خواهیم کرد، اما درحال حاضر به آن نقطه نرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه تنها ۲ درصد تهرانی‌ها مشمول طرح آب امید هستند، گفت: بر اساس این طرح قرار بود افرادی که یک سوم حد متوسط و یا کمتر مصرف آب دارند، مشمول این طرح شوند، در تهران ۲ درصد مشترکان مشمول این طرح شده اند که رقم بالایی نیست.

بختیاری اضافه کرد: به استناد مصوبه هیات وزیران، الگوی مصرف معادل حداکثر ۱۵۰ لیتر آب روزانه به ازای هر نفر است. همچنین بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی، نیاز پایه بهداشتی و شُرب هر فرد معادل ۵۰ لیتر آب در شبانه‌روز است.

وی به رنگ بندی شرایط آبی در این استان اشاره کرد و گفت: سه آیتم سبز، نارنجی و قرمز را برای تهران تعریف کردیم که سال گذشته به دلیل وضعیت مناسب بارش‌ها در قسمت سبز قرار داشتیم و وضعیت ذخایر سد‌ها خوب بود.

انتهای پیام/
کد خبر: ۸۲۵۱
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha