۸۲۶۲۲۶۰b-58d6-427b-b6ef-9125468bf78e_PhotoA
به گزارش خبرنگار اجتماعی تهران پرس؛ با توجه به نزدیک شدن ۲۸ خردادماه سال جاری، زمان برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهرو روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، در نظر داریم برای شناخت بهتر شهروندان تهرانی از لیست های ارائه شده از سوی احزاب،  با چند نفر از حاضرین در این لیست ها گفتگو کرده و آن را به سمع و نظر مخاطبان خود برسانیم.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مجموعه ای از چهره‌های خدوم با سابقه انقلابی با ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرده است که با هدف تحقق عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی، مبارزه بی امان با فساد و قاچاق و واردات بی رویه و نیز تقویت تولید داخلی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی را منطبق‌ترین گزینه و شایسته‌ترین فرد، تشخیص داده و با افتخار، تمام ظرفیت تشکیلاتی و امکانات ملی خود را برای توفیق ایشان به میدان آورده است.


همچنین این شورا برای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز طی بیانیه‌ای، ضمن قدردانی از تشکل‌ها و گروه‌هایی که آقایان چمران و سروری را به عنوان سرلیست در فهرست‌ نامزدهای خود قرار داده‌اند، اعلام کرد "تنها لیست ۲۱ نفره مورد تایید از سوی این شورا و با سرلیستی آقایان چمران و سروری به شرح ذیل است".

لیست شورای ائتلاف با شعار "دوباره خدمت، تهران سربلند" طی فرآیندی مشخص انتخاب شده‌اند و طبق مصوبه شورای ائتلاف ، افراد این لیست متعهد شده‌اند که در سایر لیست‌ها حضور نداشته باشند.

در پایان آز آنجا که آقایان چمران و سروری اعلام کرده‌اند تنها به لیست تهران سربلند تعلق دارند، ضمن تشکر از توجه گروه‌ها و تشکل‌ها در این خصوص، تقاضا می شود نسبت به اصلاح لیست‌های منتشره خود، اقدام عاجل به عمل آورند .

اسامی لیست شورای ائتلاف با شعار "دوباره خدمت، تهران سربلند" برای شورای شهر تهران به شرح زیر است:


برای آشنایی بیشتر با اهداف این لیست در صورت راهیابی به شورای شهر تهران، ری و تجریش  با سه نفر از اعضای آن به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه آمده است.

سروی: شورای ششم باید تمرکز قدرت را به شورا بازگرداند

پرویز سروری، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تهران پرس گفت: ششمین دوره مدیریت شهری تهران به علت توقف توسعه شهر توسط پنجمین دوره مدیریت شهری، باید هشت سال (۴ سال گذشته و ۴ سال آینده) را طی چهار سال پیش‎‌رو به‌صورت شبانه روزی کار کند تا بتواند در سرانه‌های مناسب خدمات شهری را به شهروندان ارائه دهد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورای فعلی شهر تهران یک شورای سیاسی یک دست بود؛ در این شورا نقش اعضای شورای شهر به شدت کاهش پیدا کرده بود و احزاب و گروه‌های سیاسی به شدت در امور خدمات شهری مداخله کرددند.

وی افزود: اکنون خدمات شهری که یک کار اجتماعی است را به یک کار سیاسی تبدیل کرده اند؛ ششمین دوره مدیریت شهری تهران باید تمرکز قدرت را به شورای شهر بازگرداند و شهردار با هماهنگی شورای شهر بتواند نقص‌های موجود را برطرف کند.

صادقی: چرا برای مدیریت بحران در تهران کاری صورت نگرفت؟

احمد صادقی در گفتگو با خبرنگار تهران پرس گفت: شورای شهر فعلی اعتقادی بر اینکه مدیریت بحران بر عهده مدیریت شهری است، نداشت؛ از همین هیچ اقدامی در این حوزه صورت نگرفت. عدم اعتقاد مدیریت شهری مبنی بر اینکه نباید مسئول مدیریت بحران شهر باشد، منجر شد که در این حوزه توسط مدیریت شهری فعلی عملکرد ضعیفی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی برنامه سوم پنج ساله شهرداری تهران که در زمان مدیریت شورای پنجم بوده است است می توان عملکرد این شورا را بررسی کرد و دریافت شاخص هایی که باید در این دوران محقق شده است اما توسط مدیریت شهری کم کاری صورت گرفته است کدامند.

صادقی ادامه داد: شاید یکی از دلایلی که شورای شهر فعلی تهران هنوز نتیجه ارزیابی برنامه سوم پنج ساله شهرداری تهران را منتشر نکرده است عدم دستیابی به شاخص‌های مدنظر این برنامه است. سومین برنامه پنجساله شهرداری تهران هنوز جامعه عمل نپوشیده است عدم تحقق درآمدهای پایدار شهری عدم توفیق در حوزه شهرسازی، حمل و نقل، ترافیک؛ اخذ مطالبات شهرداری تهران از دولت، از جمله ضعف های مدیریت شهری فعلی تهران است.

این کاندیدای شورای شهر تهران بیان کرد: یکی از وظایف اصلی شورای شهر تهران نظارت در حوزه مدیریت شهری است این نظارت صرفاً به معنای نظارت بر روی شهرداری نیز بلکه شورای شهر تهران باید هم به شهرداری و هم تمامی دستگاه های که در حوزه مدیریت شهری فعال هستند، اعم از اداره های دولتی و سازمان های ملی نظارت داشته باشد.

وی اظهار کرد: برای نظارت بر شهرداری تهران به عنوان بخشی از مدیریت شهری پایتخت و هم نظارت بر روی مدیران شهری در سطح ملی و استانی عزم جدی داریم.

صادقی در خصوص برنامه ها اولویت های خود در ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: شهر تهران عمرالقرای جهان اسلام است و از همین رو ما باید با توجه به اسناد بالادستی شاخص های عمرالقرای شهر جهان اسلام را به دست بیاوریم.

حجت‌الاسلام آقامیر: پسرفت شورای شهر تهران در حوزه فرهنگی

حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار تهران پرس اظهار کرد: متأسفانه شورای شهر فعلی برنامه جدیدی در حوزه‌ فرهنگی ارائه نکرد و صرفأ امور روزمره شهری اقداماتی انجام دد که در مقایسه با زمان مشابه خود در دوره مدیریت شهری قبلی نیز با کاهش کیفیت همراه بود. می توان گفت این شورا در حوزه فرهنگی در مقایسه با دوره قبل خود در حوزه فرهنگی پسرفت داشته است.

وی ادامه داد: در پنجمین دوره مدیریت شهری تهران به سراهای محلات نسبت به ماموریتی که در ابتدا برای آن ها تعریف شده بود ظلم شد و این سراها از ماموریت ها و وظایف خود فاصله گرفتند. همچنین در این دوره مدیریت شهری به علت توجهی که در برخی از امور همانند مسائل اخلاقی و طبیعتی به فرهنگسراها شد، توجه کمتری به مساجد کمتر صورت گرفت.

حجت الاسلام آقامیری با بیان اینکه مدیریت شهری فعلی همانگونه که خود اقرار می کند، در حوزه عمرانی کار ویژه خاصی انجام نداده است، بیان کرد: بافت فرسوده تهران به عنوان یک تهدید شناخته می‌شود که نیازمند یک کار ویژه است، زیرا بحث زلزله تهران یک بحث جدی است؛ از همین رو خدمات ویژه برای ترمیم بافت فرسوده تهران نیاز داریم.

کلام آخر

در این گفتگوها سه سوال محوری مبنی بر اینکه نقطه ضعف شورای پنج، راهکار برطرف ساختن این نقطه ضعف و برنامه شما در صورت راهیابی به شورای شهر تهران پرسیده شده است، که بر اساس این سه گفتگو گویا اعضای لیست پیشنهادی شورای ائتلاف به یک موضوع توجه بیشتری دارند.

امید است این سلسله گزارش‌های تهران پرس کمکی به شهروندان تهرانی در انتخاب افراد صالح باشد؛ زیرا افرادی که به شورای شهر تهران، ری و تجریش راه پیدا می کنندف سرنوشت چهار سال آینده شهر تهران را در دست خواهند گرفت.

انتهای پیام/
کد خبر: ۸۰۲۵
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha