گروه سیاسی تهران پرس؛ در آخرین روز از تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، برخی از کاندیداها از ادامه حضور در انتخابات کناره‌گیری کردند.
۱۳۹۸۸۸۰_۲۱۲

گروه سیاسی تهران پرس؛ در آخرین روز از تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، برخی از کاندیداها از ادامه حضور در انتخابات کناره‌گیری کردند.


در صبح امروز چهارشنبه محسن مهرعلیزاده از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.


علیرضا زاکانی دیگر نامزد انتخاباتی پیش از ظهر امروز پس از حضور در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر و در جوار مرقد فرمانده شهیدش حاج محمود (عبدالله) نوریان از حضور در عرصه انتخابات به نفع آیت‌الله رئیسی کناره گیری کرد و گفت: با توجه به اقبال فراوانی که از آیت الله رئیسی شده است من ایشان را اصلح می‌دانم و خودم هم به ایشان رای میدهم و امیدوارم با انتخاب ایشان اصلاحات اساسی در کشور انجام شود.


سعید جلیلی نیز با صدور بیانیه ای از انصراف خود به نحو آیت‌الله رئیسی خبر داد.


جلیلی در این بیانیه خود تصریح کرد: اکنون که بخش گسترده ای از آحاد جامعه به برادر گرامی حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی اقبال نشان داده اند شایسته است تا همه باورمندان جبهه انقلاب مبتنی بر آنچه ضرورت گام دوم انقلاب اسلامی است برای آغازی استوار، ازهم اکنون ایشان را با رای خود در قبول این مسئولیت بزرگ یاری رسانند .


امروز روز جهاد بزرگ برای جهش ایران است : «بسم الله الرحمن الرحیم».


قابل ذکر است آیت الله رئیسی در پیام های جداگانه‌ای از علیرضا زاکانی و سعید جلیلی به خاطر این کناره‌گیری به نفع او تشکر کرد.




در ادامه برنامه‌های انتخاباتی، آیت الله رئیسی نامزد ریاست جمهوری عصر امروز(چهارشنبه) با حضور در ورزشگاه جهان پهلوان تختی تبریز بیان کرد: شما همه در باشگاه بزرگ اصحاب «ما می‌توانیم» جای دارید. دولت مردمی رفع مشکل مردم و جوانان را در اولویت خود قرار خواهد داد.


رئیسی با بیان اینکه من با تهمت و فحش، از میدان به در نمی‌روم و سرباز این میدان هستم، تصریح کرد: من نمی‌توانم ساکت بنشینم و ببینم کارخانه ماشین‌سازی غارت شده است. وقتی رهبری می‌فرمایند امسال سال تولید است، تمام دستگاه قضایی را بسیج کردیم دنبال رونق تولید و احیای واحدهای تولیدی بروند.


آیت‌الله رئیسی در برنامه گفتگوی شبکه خبر امشب نیز با تاکید براینکه باید بازار مسکن را از دست سوداگران نجات دهیم عنوان کرد: افرادی که با من همکار خواهند بود نیروهای متخصص، متعهد، جوان، انقلابی و کارآمد هستند که بتوانند گره گشای زندگی مردم باشند.


وی با بیان اینکه قضیه بیکاری جزو برنامه ریزی های ما قرار دارد گفت: چنانچه حداقل در هر سال با ایجاد یک میلیون شغل مسأله بیکاری را باید کاهش دهیم.


این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: مردم می دانند که ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی کشور تعطیل است و تاکنون ۲ هزار کارخانه توسط قوه قضائیه فعال شده است بنابر این این نشان می دهد که ظرفیت خالی در کشور وجود دارد ظرفیتی که زیرساخت آن موجود است و ظرفیتی که باید فعال شود ۷۰ درصد است.


رئیسی تاکید کرد: از کارهایی که برای حل مشکل بورس انجام می دهیم این است که اعتماد را به مردم برگردانم و آن نواقص و سوءمدیریت هایی که در این مدت انجام شده را جبران کنیم.




سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شامگاه سه شنبه در دیدار مردمی با جوانان مشهدی تصریح کرد: باید دولت به مردم برگردانده شود و امور باید اصلاح شود، همچون زمان امام راحل که تمام کارها را به دست مردم سپرد، باید کارها را به مردم سپرد همانطور که در جنگ و انقلاب نیز با حضور همین مردم پیروز شدیم.


وی تاکید کرد: برای تکمیل انقلاب اسلامی، نیازمند انقلابی دیگر هستیم، انقلابی می‌خواهیم که جهاد اکبر است و برای تحقق این انقلاب، نیازمند توجه به فکر دنیا، بسیج نخبگان، هوشمند، بکارگیری جوانان پاکباخته، به رسمیت شناختن اقوام، مذاهب و نسل جدیدی از سیاستمداران هستیم.


 قاضی زاده هاشمی همچنین ظهر امروز (چهارشنبه) در نشستی با فعالان بازار سرمایه بیان کرد: آنچه ما به دنبال آن هستیم، اصلاح این بی ثباتی ها و معضلات است که آنها را باید در جمع ‌های تخصصی حل کرد.


وی با تاکید براینکه شورای عالی بورس باید نهادی کاملا مردمی باشد و باز هم باید ناظری مردمی فعالیت آن را کنترل کند، گفت : اگر نیمی از فعالان بازار بگویند مصوبه ای را قبول نداریم و درخواست دادند، مصوبه باید باطل شود. در این صورت، روندی مردمی و قابل کنترل ایجاد می شود.


گفتنی است قاضی زاده هاشمی در آخرین ویژه برنامه انتخاباتی اخبار بیست و سی و گفتگوی خبری شبکه دو به حضور یافت و به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت.




محسن رضایی میرقائد با حضور در برنامه «با نخبگان» در شبکه چهارم سیما اظهار داشت: کشور ما ۱۰ سال است که به کارخانه بزرگ چاپ پول تبدیل شده است و مردم باید هزینه آن را بپردازند.


این نامزد ریاست جمهوری بیان کرد: کسر بودجه دولت یک انحراف بود که با استقراض و فروش دلار‌های نفتی موجب انحراف بزرگی در نظام بانکی ما ایجاد کرد که با ابر تورم در کشور ما را روبرو کرده است.


رضایی افزود: ایالت‌های اقتصادی و تحول ساختاری از دیگر برنامه‌های ماست که موجب اصلاح نظام تصمیم گیری اقتصاد کشور می‌شود.




عبدالناصر همتی در هفتمین و آخرین برنامه رئیس جمهور و جوانان بیان کرد: برای شفافیت بازار سرمایه، قیمت گذاری دستوری باید رفع شود.


همتی در پاسخ به سؤال یکی از جوانان حاضر در برنامه در خصوص موانع پیش پای کار آفرینان و اعطای وام به آن‌ها اینگونه پاسخ داد: به نظر من در دولت آینده باید فکری شود تا تبعیض و بی عدالتی در عرصه بانکی رفع شود. من اینکار را از بانک مرکزی شروع کردم! 


وی اظهار داست: تحریم باعث شده هفتاد تا هشتاد میلیارد دلار درآمد نفتی ما کاهش پیدا کرده است. ما در آمد دولت را از دست داده ایم بعد می گوییم که چرا نمی توانیم به زندگی جوانان برسانید.


عبدالناصر همتی در نامه‌ای خطاب به مردم با عنوان «نامه‌ای به ایران» نیز نوشت: ما می‌توانیم معترض باشیم اما منفعل نباشیم، ما می‌توانیم از دولت‌های قبل ناراضی باشیم، اما قهر نکنیم، نتیجه قهر شما پیروزی نیست، شکست است. با رأی ندادن شما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.


می‌دانم که از دست سیاستمداران عصبانی هستید. من با زبان سیاست با شما حرف نمی‌زنم. من با زبان قدرت با شما حرف نمی‌زنم. من قدرتم را از شما می‌گیرم. من آمده‌ام که از دولت، سیاست‌زدایی کنم.


انتهای پیام /الف

کد خبر: ۸۰۳۶
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
save
email
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
captcha